Asking questions and raising concerns

Danish translation: stille spørgsmål og ***give udtryk for bekymringer***

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Asking questions and raising concerns
Danish translation:stille spørgsmål og ***give udtryk for bekymringer***
Entered by: Steen Johnsen

19:01 Jul 18, 2009
English to Danish translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
English term or phrase: Asking questions and raising concerns
Taken from a company's code of conduct.
How would you translate 'raising concerns'?
Steen Johnsen
Denmark
stille spørgsmål og ***give udtryk for bekymringer***
Explanation:
stille spørgsmål og ***give udtryk for bekymringer***

kilder:

DPA manual - June 2005 UPDATE - ***DIALOG giver medarbejderne mulighed for: At stille spørgsmål • give udtryk for bekymring*** • foreslå en ændring • indberette et problem • komplimentere nogen ...
utc.mondosearch.com/.../MsmGo.exe?... -

MÅDEN VI ARBEJDER PÅ - ***stille dig selv følgende spørgsmål: 1. Er det i overensstemmelse med L'ORÉAL. KULTUREN og MÅDEN VI ARBEJDER PÅ ... hvor medarbejdere kan give udtryk for deres ægte bekymringer***. ..... gjort under middagen, og begyndte at opføre sig dumt, ...
www.loreal.com/_en/_ww/html/.../code_of_ethics_danish.pdf -

Pårørendes tilstedeværelse under akut invasivt indgreb eller... - De ***gav udtryk for bekymring over lægernes kompetence, manglende erfaring, patientens sikkerhed og ..... give de pårørende mulighed for at stille spørgsmål*** ...
www.sygeplejersken.dk/sygeplejersken/print.asp?intArticleID... -
Selected response from:

andres-larsen
Venezuela
Grading comment
Tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3vække bekymring
Susanne Roelands
1 +2stille spørgsmål og ***give udtryk for bekymringer***
andres-larsen


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
asking questions and raising concerns
stille spørgsmål og ***give udtryk for bekymringer***


Explanation:
stille spørgsmål og ***give udtryk for bekymringer***

kilder:

DPA manual - June 2005 UPDATE - ***DIALOG giver medarbejderne mulighed for: At stille spørgsmål • give udtryk for bekymring*** • foreslå en ændring • indberette et problem • komplimentere nogen ...
utc.mondosearch.com/.../MsmGo.exe?... -

MÅDEN VI ARBEJDER PÅ - ***stille dig selv følgende spørgsmål: 1. Er det i overensstemmelse med L'ORÉAL. KULTUREN og MÅDEN VI ARBEJDER PÅ ... hvor medarbejdere kan give udtryk for deres ægte bekymringer***. ..... gjort under middagen, og begyndte at opføre sig dumt, ...
www.loreal.com/_en/_ww/html/.../code_of_ethics_danish.pdf -

Pårørendes tilstedeværelse under akut invasivt indgreb eller... - De ***gav udtryk for bekymring over lægernes kompetence, manglende erfaring, patientens sikkerhed og ..... give de pårørende mulighed for at stille spørgsmål*** ...
www.sygeplejersken.dk/sygeplejersken/print.asp?intArticleID... -

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tak!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  e-beth
11 hrs

agree  jdhansen
1 day 11 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
asking questions and raising concerns
vække bekymring


Explanation:
Et forslag


    Reference: http://www.computerworld.dk/art/48079
Susanne Roelands
Portugal
Native speaker of: Native in DanishDanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search