Acknowledgement of Service

Danish translation: bekræftelse på forkyndelse

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Acknowledgement of Service
Danish translation:bekræftelse på forkyndelse
Entered by: Vanda Nissen

18:17 Mar 15, 2009
English to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / No
English term or phrase: Acknowledgement of Service
The court will tell the claimant that your Acknowledgement of Service has been received.
Mange tak.
Vanda Nissen
Australia
bekræftelse på forkyndelse
Explanation:
it is a legal term - after the summons has been served on the claimant he/she must file an acknowledgement of service in the court

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2009-03-15 23:30:28 GMT)
--------------------------------------------------

or it can also be "fokyndelsesattest"
Selected response from:

Jytte Crooks
Grading comment
Mange tak, Jytte!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2bekræftelse på forkyndelse
Jytte Crooks
1servicekvittering / tjenestekvittering
andres-larsen


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
acknowledgement of service
servicekvittering / tjenestekvittering


Explanation:
servicekvittering / tjenestekvittering

kilder:

[PDF] Handelsbetingelser for køb af produkter på www.telefonselskabet.dk ... - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
hurtigst muligt en elektronisk kvittering til dig for modtagelse af din ordre og ... Prisen for et produkt og en service er den/de pris(er), ... telefonnummer fra anden udbyder, anses Tjenesten for at være stillet til rådighed når TFS ...
https://www.telefonselskabet.dk/download/TFS_HANDELBETING-TE... -

[PDF] Handelsbetingelser for www.telefonselskabet.dk - Erhvervsdrivende - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
en elektronisk kvittering for modtagelse af ordren og betaling. 1.2.2. Kvittering ... Prisen for et produkt og en service eller tjeneste er den/de pris(er), ...
https://www.telefonselskabet.dk/download/TFS_HANDELSBETING_T... -

Computerworld - Send en anbefalet e-mail - ... har introduceret en service, hvor afsendere af e-mail kan få en kvittering ... En lignende tjeneste har firmaet Cryptomathic allerede tilbudt i flere år ...
www.computerworld.dk/art/15720?a=related&i=16294&bottom - 112k -

Stem på årets unge iværksætter-håb - Nyhedsoversigt - [ Translate this page ]Ideen bag eKvittering er at gøre kvitteringen elektronisk direkte i ... »eKvittering er en tjeneste, hvor brugeren af servicen betaler for at få deres kvittering ... på merchandise, fællesskabs, følelse, community og service i højsædet. ...
www.erhvervsbladet.dk/article/20081117/nyhedsoversigt/71117... -

Selvhenter - Vilkår - Efter hver automatisk tankning modtager du en sms-kvittering samt en e-mail. .... Sonofon vælger at ophøre med at udbyde den pågældende service/tjeneste, ...
https://www.selvhenter.dk/selvhenter/bliv_kunde/Om_selvhente... - 58k -

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 57

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
acknowledgement of service
bekræftelse på forkyndelse


Explanation:
it is a legal term - after the summons has been served on the claimant he/she must file an acknowledgement of service in the court

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2009-03-15 23:30:28 GMT)
--------------------------------------------------

or it can also be "fokyndelsesattest"

Jytte Crooks
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mange tak, Jytte!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christina Kjaergaard
8 hrs

agree  Mette Melchior
9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search