Other U. S. and foreign counterparts issued and/or pending

Danish translation: Andre amerikanske og udenlandske patenter udstedt og/eller anmeldt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Other U. S. and foreign counterparts issued and/or pending
Danish translation:Andre amerikanske og udenlandske patenter udstedt og/eller anmeldt
Entered by: Allround

20:14 Jan 21, 2003
English to Danish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Other U. S. and foreign counterparts issued and/or pending
This product and/or its use protected under one or more of the following U. S. patents: x,xxx,xxx; x,xxx,xxx; x,xxx. Other U. S. and foreign counterparts issued and/or pending. © 2000-2002 Xxxxx Inc. All rights reserved.
Niels Barfoed
Andre amerikanske og udenlandske patenter udstedt og/eller anmeldt
Explanation:
Med lidt hjælp fra Internettet og Kjærulff Nielsen.
Selected response from:

Allround
Denmark
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Andre amerikanske og udenlandske patenter udstedt og/eller anmeldt
Allround
4Andre amerikanske og udenlandske patenter indsendt og/eller under behandling
Jørgen Madsen
3se nedenfor
Barbara Østergaard


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Andre amerikanske og udenlandske patenter indsendt og/eller under behandling


Explanation:
Det må være sådan noget deromkring.

Jørgen Madsen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 416

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Andre amerikanske og udenlandske patenter udstedt og/eller anmeldt


Explanation:
Med lidt hjælp fra Internettet og Kjærulff Nielsen.

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted (X)
4 mins

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
se nedenfor


Explanation:
Jeg kan godt se problemet, for man kan jo ikke udstede eller anmelde en genpart... Så sætningen er "tricky". Personligt tror jeg, at sætningen skal tolkes som følger:

"Andre amerikanske og udenlandske genparter af udstedte og/eller anmeldte patenter."

Spørgsmålet er så, om det passer ind i den større kontekst. Uanset hvad oversættes "counterpart" til genpart (=kopi), så der er i hvert fald tale om kopier af nogle patenter.

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 356




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search