scope creep

Danish translation: scope creep

02:14 Mar 5, 2012
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Management / Earned Value Management
English term or phrase: scope creep
Scope creep is one of the major risks in a project. Defining a clear scope is difficult but necessary in order to manage the project and determine what is within the project and what is NOT.

Måske 'overskridelse af projektets omfang'?
Pernille Kienle
Canada
Danish translation:scope creep
Explanation:
Ændring af krav undervejs i projektet (scope creep).

Projektets omfang vokser/skrider/ændrer sig.

Der er en del relevante eksempler på danske hjemmesider, hvor "scope creep" bruges uoversat.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2012-03-05 07:18:47 GMT)
--------------------------------------------------

Evt.: overskridelse/ændring af projektets rammer/projektrammerne
Selected response from:

Malberg
Denmark
Grading comment
Tak!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3scope creep
Malberg
3projektet(s omfang) løber løbsk
564354352 (X)


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
projektet(s omfang) løber løbsk


Explanation:
Man kan vel dårligt tale om at 'overskride et omfang', kan man? Man kan øge eller mindske et omfang, men kan man overskride det?

Jeg forstår din kontekst sådan, at man skal undgå at miste kontrollen over omfanget af projektet, så derfor er faren 'at projektet(s omfang) løber løbsk'.



564354352 (X)
Denmark
Native speaker of: Danish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
scope creep


Explanation:
Ændring af krav undervejs i projektet (scope creep).

Projektets omfang vokser/skrider/ændrer sig.

Der er en del relevante eksempler på danske hjemmesider, hvor "scope creep" bruges uoversat.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2012-03-05 07:18:47 GMT)
--------------------------------------------------

Evt.: overskridelse/ændring af projektets rammer/projektrammerne

Malberg
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Tak!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search