blockbuster

Danish translation: Endnu et par forslag...

18:49 Jan 17, 2003
English to Danish translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: blockbuster
Er der nogen, der har et godt udtryk for blockbuster i betydningen et produkt, som er/bliver en megasucces og giver masser af kroner i kassen?
Annelise Bentzen
Denmark
Danish translation:Endnu et par forslag...
Explanation:
Salgsucces, hit, evt. kæmpehit (begge mere uformelle) eller - hvis konteksten tillader det - evt. en omskrivning til "sælge (rigtig) godt".

Både Charlotte og Lones forslag er ellers også gode!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-17 20:04:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Hvis vi snakker film, kunne du jo også bruge kassesucces.
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Jeg tror, salgssucces vil være det bedste i dette tilfælde. Tak til alle for jeres gode forslag.

Hilsen Annelise
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Endnu et par forslag...
Barbara Østergaard
5 +1Megasucces
Allround
5 +1kæmpesuccess
lone (X)
5sællert
Lisbeth Mejer
5En rigtig vinder
Charlotte Langbeen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kæmpesuccess


Explanation:
Håber det hjælper dig!


    Reference: http://www.leyna.dk/film6.htm
lone (X)
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Charlotte Langbeen: Eller knaldsucces!
28 mins
  -> Mange tak Charlotte!

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
En rigtig vinder


Explanation:
Bare et forslag mere med på vejen.


    See below to track your package: Name: CHARLOTTE LANGBEEN Order Number: AA000526530 Item Number: 053-0062
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 665

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Endnu et par forslag...


Explanation:
Salgsucces, hit, evt. kæmpehit (begge mere uformelle) eller - hvis konteksten tillader det - evt. en omskrivning til "sælge (rigtig) godt".

Både Charlotte og Lones forslag er ellers også gode!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-17 20:04:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Hvis vi snakker film, kunne du jo også bruge kassesucces.

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 356
Grading comment
Jeg tror, salgssucces vil være det bedste i dette tilfælde. Tak til alle for jeres gode forslag.

Hilsen Annelise

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christina Clark
25 mins
  -> tak

agree  Mads Grøftehauge: Jeg hælder til kæmpehit eller kassesucces
17 hrs
  -> tak

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Megasucces


Explanation:
Hvad med at bruge dit eget forslag *megasucces* eller *megahit*? Det ord bruger man jo tit på dansk.

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted (X)
3 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
sællert


Explanation:
ganske vist lidt gammeldags....

Lisbeth Mejer
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 486




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search