venue

Danish translation: lokalitet

10:31 Jan 21, 2003
English to Danish translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: venue
Er der nogen, der har et godt udtryk for "venue" i forbindelsen "et sted, hvor der skal afholdes et stort, internationalt møde" - her er det typisk et kongrescenter, et stort hotel eller lign. Jeg synes ikke helt "mødested", som Kjærulff-Nielsen giver, passer.
Annelise Bentzen
Denmark
Danish translation:lokalitet
Explanation:
could be another option, according to Eurodicautom:

"Subject - Generic Concepts - Civilisation - Science - Culture - Heritage(=GE)


Definition Meeting site.

Reference Meeting Industry Terminology
(1)
TERM congress venue

Reference Meeting Industry Terminology
(2)
TERM conference site

Reference Meeting Industry Terminology



(1)
TERM mødested

Reference Møde-og konferenceterminologi
(2)
TERM lokalitet

Reference Møde-og konferenceterminologi"

HTH,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Thanks a lot/Annelise
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5finde sted...
Helle Kaiser-Nielsen
4[flere forslag]
Mads Grøftehauge
3lokalitet
Serge L
3 -1venue/kongres
Suzanne Blangsted (X)


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lokalitet


Explanation:
could be another option, according to Eurodicautom:

"Subject - Generic Concepts - Civilisation - Science - Culture - Heritage(=GE)


Definition Meeting site.

Reference Meeting Industry Terminology
(1)
TERM congress venue

Reference Meeting Industry Terminology
(2)
TERM conference site

Reference Meeting Industry Terminology



(1)
TERM mødested

Reference Møde-og konferenceterminologi
(2)
TERM lokalitet

Reference Møde-og konferenceterminologi"

HTH,

Serge L.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/
Serge L
PRO pts in pair: 36
Grading comment
Thanks a lot/Annelise

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
[flere forslag]


Explanation:
Hvis teksten må indeholde metaforer kan man bruge ord som Arena eller Skueplads.

Ellers er ordet Sted osse udmærket.

I visse konstruktioner kan man komme helt uden om problemet: Vi har diskuteret hvor mødet skal afholdes = We've discussed the venue for the meeting.


Mads Grøftehauge
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 378

41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
venue/kongres


Explanation:
ved at kikke på oogles er der flere gange brugt "venue" på dansk, men hvad med ordet "kongres"

blot et par tanker om det fra mig.

Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Lisbeth Mejer: hvis det er stedet, der tale om, må det jo så være KONGRESCENTER
10 mins

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5
finde sted...


Explanation:
Man kan tit komme uden om "Venue" med en omskrivning alt efter kontekst med "finde sted". Ikke den ideelle løsning, men et alternativ, når det kniber [:D]

Helle Kaiser-Nielsen
United Kingdom
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search