remanufactured

Danish translation: genfremstillet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:remanufactured
Danish translation:genfremstillet
Entered by: Kate Persson

15:36 Jan 31, 2004
English to Danish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: remanufactured
Our cartridges outperforms remanufactured colour toner cartridges.

I den medfølgende ordliste står der "fejlbehæftet", men det kan ikke passe. Remanufacted products nævnes også senere i et afsnit om markedsundersøgelser.
Kate Persson
Denmark
genfremstillet
Explanation:
fremstillet igen,
Selected response from:

Suzanne Blangsted (X)
Grading comment
Tak for det. Jeg fik bekræftet af kunden i går, at din term var den, man ønskede at anvende.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2genopfyldte/genopbyggede
Lisbeth Mejer
5 +1genbrugt
lone (X)
4 +1genfremstillet
Suzanne Blangsted (X)
3sat i stand
Henning Andersen (X)
4 -1renoveret
Susanne Roelands


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
genfremstillet


Explanation:
fremstillet igen,

Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808
Grading comment
Tak for det. Jeg fik bekræftet af kunden i går, at din term var den, man ønskede at anvende.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lingua DK
34 mins
  -> jeg takker

disagree  Lisbeth Mejer: jeg tror mere på Lone
40 mins
  -> Manufacturing (fremstilling) er da ikke brug, som er "use", så skulle der stå "reuse"..

agree  Kjeld Holm
5 hrs
  -> tak

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
genbrugt


Explanation:
Er vist det mest almindelige udtryk!

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-31 17:18:50 (GMT)
--------------------------------------------------

PS Det bliver derfor genbrugspatron eller genbrugsfarvepatron, alt efter behov.


    Reference: http://www.refillshoppen.dk/produkter/genbrugspatroner.htm
lone (X)
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lingua DK: det var faktisk denne, jeg var enig i - evt. genbrugs-
28 mins
  -> Tak for det!

disagree  Suzanne Blangsted (X): de er genbrugt når de er brugt igen og ikke når de er fremstillet igen. De skal først genfremstilles før de er genbrugt
1 hr
  -> Læs venligst min reference hvor der tydeligt står 'En genbrugspatron eller en "remanufactured-patron" er en original patron, som har været brugt før.'

agree  Jørgen Madsen: Giver også mest mening i konteksten - remanufacture = to refurbish (a used product) by renovating and reassembling its components / to make a new or different product of (infoplease.com)
1 day 3 hrs
  -> Tak, Jørgen!

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sat i stand


Explanation:
for mig er remanufactured = reconditioned, dvs. bragt tilbage til oprindelig stand

Henning Andersen (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 216

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lisbeth Mejer: eller recycled
24 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
renoveret


Explanation:
x

Susanne Roelands
Portugal
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 312

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Lisbeth Mejer: ... det er vist mere møbler...
16 mins

50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
genopfyldte/genopbyggede


Explanation:
Der er mange gode forslag, men jeg mener, det er dette, man plejer at bruge om tonerkassetter (=recycled)

Lisbeth Mejer
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 486

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kjeld Holm
4 hrs

agree  Benjamin Andersen (X): Genopfyldte, har i en meget kort periode arbejdet med det
23 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search