antiplatelet

Danish translation: trombocythæmmer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:antiplatelet
Danish translation:trombocythæmmer
Entered by: Margit Pehrsson (X)

01:19 Apr 21, 2005
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: antiplatelet
medication used to treat/prevent thrombosis by class(anticoagulant, antiplatelet, aspirin, other)
Margit Pehrsson (X)
trombocythæmmer
Explanation:
Fundet på Google:

Anvendelsen af antikoagulantia og trombocythæmmere har til formål at hæmme eller reducere trombedannelse uden samtidig at medføre en for stor blødningsrisiko. Behandlingen er indiceret ved blodpropdannelse i hjerte, arterier eller vener og er potentielt farlig på grund af et snævert terapeutisk indeks.

- Støttet af Gyldendals Medicinsk Odontologisk Ordbog, som har opslaget:

antiplatelet agent: trombocytfunktionshæmmer




det må vist være det, selv om Gyldendals medicinsk-odontologiske ordbogs opslagsudstryk for dette er "antiplatelet agent"
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak for hj;lpem
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1antitrombocyt
Suzanne Blangsted (X)
2 +1trombocythæmmer
Randi Stenstrop


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
trombocythæmmer


Explanation:
Fundet på Google:

Anvendelsen af antikoagulantia og trombocythæmmere har til formål at hæmme eller reducere trombedannelse uden samtidig at medføre en for stor blødningsrisiko. Behandlingen er indiceret ved blodpropdannelse i hjerte, arterier eller vener og er potentielt farlig på grund af et snævert terapeutisk indeks.

- Støttet af Gyldendals Medicinsk Odontologisk Ordbog, som har opslaget:

antiplatelet agent: trombocytfunktionshæmmer




det må vist være det, selv om Gyldendals medicinsk-odontologiske ordbogs opslagsudstryk for dette er "antiplatelet agent"


    Reference: http://www.irf.dk/dk/publikationer/rationel_farmakoterapi/ma...
Randi Stenstrop
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tak for hj;lpem

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anne Holmelu (X)
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
antitrombocyt


Explanation:
this is it.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 23 mins (2005-04-21 03:42:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.sst.dk/upload/planlaegning_og_behandling/cemtv/sf...
og
http://www.google.com/search?as_q=antitrombocyt&num=10&hl=en...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 24 mins (2005-04-21 03:43:48 GMT)
--------------------------------------------------

www.amagerhospital.dk/RHKardiologiskLaboratorium.nsf/Respon... - 9k - Supplemental Result

Suzanne Blangsted (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alice Wolfe, DDS: bedre sent end aldrig.. ;)
7 days
  -> ja tak, Alice




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search