bail out eptifibatide

Danish translation: støtte-eptifibatid

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bail out eptifibatide
Danish translation:støtte-eptifibatid
Entered by: Lisbeth Mejer

16:05 Oct 20, 2009
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology / Study Protocol
English term or phrase: bail out eptifibatide
Kontekst:
UFH (100 IU/kg with no GPI and 60 IU/kg with a GPI); +/- routine or bail out eptifibatide (two 180 mg/kg boluses with a 10 minute interval followed by an infusion of 2.0 mg/kg/min for 72-96 hours) or tirofiban (25 µg/kg followed by an infusion of 0.15 µg/kg/min for 18 to 24 hours) or abciximab (bolus of 0.25 mg/kg followed by an infusion of 0.125 μg/kg/min for 12-24 hours (maximum dose, 10 μg/min)
Jørgen Madsen
støtte-eptifibatid
Explanation:
det må vel være eptifibatid, der indsættes som ekstra, akut støtte?
Selected response from:

Lisbeth Mejer
Germany
Grading comment
Tak!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3støtte-eptifibatid
Lisbeth Mejer
3støttebehandling med eptifibatid
Lone Sørensen
1antikoagulationsbehandling til blodpropkontrol med eptifibatid
andres-larsen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
støtte-eptifibatid


Explanation:
det må vel være eptifibatid, der indsættes som ekstra, akut støtte?

Lisbeth Mejer
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Tak!

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
antikoagulationsbehandling til blodpropkontrol med eptifibatid


Explanation:
antikoagulationsbehandling til blodpropkontrol med eptifibatid

kilder:

Institut for Rationel Farmakoterapi Farmakologisk behandling af ... - 6. jun 2005 ... Fibrinolyse er medicinsk opløsning af blodproppen med streptase eller mere ... Fordelen ved brug af LMH er, at det ikke kræver kontrol af aktiveret ... Der foreligger for både eptifibatid og tirofiban dokumentation for ...
www.irf.dk/.../farmakologisk_behandling_af_akut_koronart_sy... -

[PDF] rationel nr 6_05.qxd - : PDF/Adobe Acrobat - Vista
løsning af blodproppen med strep- tase eller mere fibrinselektive fibri- .... LMH er, at det ikke kræver kontrol af aktiveret partiel tromboplastin- ... Der foreligger for både eptifibatid og tirofiban dokumentation for re- ...
www.irf.dk/download/pdf/rf/2005/rf62005.pdf -

[PDF] Marevan 2,5 mg tabletter - : PDF/Adobe Acrobat - Vista
anvendes til forebyggelse og behandling af blodpropper. Marevan ... abciximab, eptifibatid, clopidogrel, heparin, tirofiban) ... Behandlingen kræver hyppig kontrol med blodprøver, hvor blodets evne til at størkne måles (INR-måling). ...
www.nycomed.dk/dk/Menu/Produkter/.../M/Marevan_tabl.htm -

[PDF] Revasc, INN-desirudin - : PDF/Adobe Acrobat - Vista
Kontrol for tegn på blødninger tilrådes. (se pkt. 4.5). ... eptifibatid, tirofiban) og iloprost. Hvis en patient skifter fra oral antikoagulantionsbehandling til behandling ..... som forhindrer, at der dannes blodpropper i blodårerne. ...
www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/.../H-104-PI-da.pdf -

[PDF] Integrilin, INN-eptifibatide - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
eptifibatid på et passende tidspunkt for at give tid til, ... protrombintid > 1,2 gange kontrol eller International Normaliseret Ratio (INR) ≥ 2,0 ...
www.emea.europa.eu/humandocs/.../emea-combined-h230da.pdf -

[DOC] ANTITROMBOSEBEHANDLING - : Microsoft Word - HTML
Indførelse af INR til monitorering af oral antikoagulationsbehandling har ..... Eptifibatid og tirofiban anvendes fortrinsvist til patienter med svær ...
www.ouh.dk/wm169200 -

[PDF] Akut koronart syndrom - : PDF/Adobe Acrobat - Vista
år), hypertension og antikoagulationsbehandling. ... (Plavix®) mens behandling med fondaparinux (Arixtra®) og Eptifibatid (Integrelin®) undlades. ...
medicinsk-instruks.dk/.../AKS%2520-%2520extended%255B1%255D_pdf%2520Chr_%2520Lange(1).pdf -

[PDF] KARKIRURGI William Paaske 3. udgave 2001: PDF/Adobe Acrobat
heparinisering under operation og senere antikoagulationsbehandling med ..... Eptifibatid. (Integrilin) er et peptid, der ligeledes blokerer GPIIb/IIIa ...
www.manan.dk/noter/institut/paaske_karkirurgi_3udgave.pdf -

Non-STEMI/UAP - Ved refraktær iskæmi kan suppleres med eptifibatid, idet invasiv udredning fremskyndes. ... Hos patienter i antikoagulationsbehandling suppleres med ASA og ...
medicin.dk/(iszrqkq2aaghde31fss2w155)/Show.aspx?... -

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28

2 days 17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
støttebehandling med eptifibatid


Explanation:
Et andet forslag.

- +/- rutine- eller støttebehandling med eptifibatid ...

Lone Sørensen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 34




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search