bond interface

Danish translation: bondede overflader

15:28 Jul 10, 2011
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
English term or phrase: bond interface
This technology provides low volumetric shrinkage for low stress on the bond interface
Randi Stenstrop
Danish translation:bondede overflader
Explanation:
Jeg ville kalde det bondede overflader eller bondingsoverflader/bondingsflader, da det jo drejer sig om to tand- eller restaureringsflader, der er bondede (klistrede sammen).
Selected response from:

Alice Wolfe, DDS
United States
Grading comment
Tusind tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3bondede overflader
Alice Wolfe, DDS
1 -1sammenkoblede grænseflade
andres-larsen


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
sammenkoblede grænseflade


Explanation:
Denne teknologi giver lav volumetrisk krympning til lav belastning på ***sammenkoblede grænseflade***

kilder:

interface - Den Store Danske -
www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/.../interfac... - ***eng. interface grænseflade, af lat. inter- + eng. face flade, egl. ansigt), teknisk indretning, der muliggør sammenkobling af forskellige former for edb-udstyr, så de kan kommunikere. Ordet interface kommer af eng. interface 'grænseflade'***, af lat. inter- + eng. fa.

DBI Retningslinie 006, Sammenkoblede brandsikringsanlæg -
www.dbi-net.dk/dbi_retningslinie_006.asp -
I bygninger, der opføres med flere ***sammenkoblede brandsikringsanlæg, ... Retningslinie 006 tilstræber derfor at beskrive grænsefladerne*** mellem de enkelte ...

PHOENIX CONTACT | INTERFACE Relay - sikker sammenkobling ... -
www.phoenixcontact.dk/signaltilpasning/242_6504.htm -
Moderne relæ- og ***optokoblergrænseflader*** er den sikre basis for den pålidelige signaloverførsel af digitale signaler i automatiseringssystemer.

Sikkerhedsløsninger til effektiv informationsudveksling i det ... -
www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=12894... - Sammenkobling med et eksisterende net‎: Rygraden i denne ***sammenkobling er anvendelsen af et ... myndigheds systemer (via Web grænsefladen***). ...

Bus (datakommunikation) - Wikipedia, den frie encyklopædi -
da.wikipedia.org/wiki/Bus_(datakommunikation) -
Hver busstandard definerer dets ***grænseflader (dataforbindelser + de elektriske signalers form + dataprotokol) med henblik på den fysiske sammenkobling af datakort og datakabler***. ...


Grafisk ordbog ved Group Graphic -
www.groupgraphic.dk/grafisk-ordbog.php -
***Interface Grænseflader*** mellem forskellige programmer eller forskelligt udstyr. .... Scott-bond. Den energi der kræves for at dele papiret i 2 stykker. Scrolling ... Proces, hvor limen tilsættes pulpen før papiret er dannet. Stregkode ...


Grafisk Fagordbog, engelsk-dansk -
www.grafisk-ordbog.dk/en-da.htm -
bonded warehouse frilager (merk.) bone folder falseben bone-dry knastør ...... ***interface grænseflade*** (forbindelse mellem to computersystemer) ...... sized paper limet papir sizing formatering (illustration), formatindstilling (repro) ...

[PDF] Final technical report PSO F&U Project title: Flexible 75 kWel ... -
energinet.dk/SiteCollectionDocuments/.../6437%20Bilag%20A+B.pdf
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
specificeret masseflux, temperatur og ***volumetrisk sammensætning. ... krympning*** vil finde sted – typisk omkring 0,2% i fibrenes længderetning, 3 – 4% i .... udbrændt – eller når temperaturen er faldet til en lav værdi – vil asken (der ...


andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Alice Wolfe, DDS: to tandoverflader er ikke "sammenkoblede"
18 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bondede overflader


Explanation:
Jeg ville kalde det bondede overflader eller bondingsoverflader/bondingsflader, da det jo drejer sig om to tand- eller restaureringsflader, der er bondede (klistrede sammen).

Alice Wolfe, DDS
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 104
Grading comment
Tusind tak!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search