solid dispersion

Danish translation: faststofdispersion

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:solid dispersion
Danish translation:faststofdispersion
Entered by: Pernille Kienle

15:34 Aug 10, 2018
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / Description of investigational medicinal product for pharmacy handbook
English term or phrase: solid dispersion
The investigational medicinal product is supplied to the pharmacy as 60 mg of xxx, also referred to as xxx (xxx) in a solid dispersion with 0.6 g of xxx-β-xxx, a non-toxic solubilization agent, as a spray-dried powder.

I'm not sure how you would refer to 'solid dispersion' in Danish?

My deadline is EOD Saturday Pacific Time - no need to make suggestions after that time - thank you!
Pernille Kienle
Canada
faststofdispersion
Explanation:
-
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
Thanks all! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3faststofdispersion
NetLynx
4fast dispergering
Andreas Vestbø
1faststofopløsning
andres-larsen


Discussion entries: 2





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
faststofdispersion


Explanation:
-

NetLynx
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 60
Grading comment
Thanks all! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mette krogh
5 mins
  -> Tak, Mette!

agree  Lone Sørensen
13 hrs
  -> Tak, Lone!

agree  Lisbeth Mejer
23 hrs
  -> Tak, Lisbeth!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fast dispergering


Explanation:
-


    https://patents.google.com/patent/DK2103644T3/da?q=%22fast+dispergering%22&oq=%22fast+dispergering%22
    https://patents.google.com/patent/DK2103644T3/en?q=%22fast+dispergering%22&oq=%22fast+dispergering%22
Andreas Vestbø
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
faststofopløsning


Explanation:
Testpræparatet leveres til apoteket som 60 mg xxx, også kaldet xxx (xxx) i en faststofopløsning med 0,6 g xxx-β-xxx, et ikke-toksisk opløsningsmiddel, som et spraytørret pulver.

kilder:

Projektrapport Afdækning af muligheder for at anvende ... - Amgros
www.amgros.dk/media/45677/projektrapport.pdf
... samme lægemiddel anvendt i en traditionel administrationsform. Hermed er vi nået et stykke ..... forberedes ved faststofopløsning og opblanding. Afgrænsning.

dak 06 2010.indd - KemiFOKUS
www.kemifokus.dk/wp-content/.../sites/.../DAK6-2010-s24-26....
DNA, lægemidler til kemoterapi, hud, lugtsensorer og opløsningsmidler diskuteres ud fra .... termodynamisk stabile faststofopløsninger har sammenlignelige.

Dansk Patent Tidende Dansk Patent Tidende - Digitale tidender ...
tidender.dkpto.dk/tidende-arkiv/filer/ptid0313_310303.pdf
31 mar. 2003 - Nitratsalte som lægemiddel. (51) Klasse: C 07 F 9/50. B 01 J 31/ ..... (54) Benævnelse: Faststofopløsninger af monoazopigmenter. (51) Klasse:.

LifeCycle Pharma A/S - Finanstilsynet
https://oasm.finanstilsynet.dk/dk/vismeddelelse.aspx?aid=c93...
hed med fokus på udviklingen af farmaceutiske produkter inden for de ...... kaldes en faststofopløsning (solid solution) eller en faststofdispersion (solid dispersion)...

aktivitetskoefficientmodel for saltopløsninger - DTU ETD
etd.dtu.dk/thesis/265083/Bachelors072213ogs072192_2010.pdf
T Bisgaard - ‎2010 - ‎
30 jun. 2010 - Faststofopløsninger dækker over et kompliceret fænomen, hvor ... Figur 10: Sammenhæng mellem saltsammensætning i hhv. mættet væske ...

DK152515B - Varmeaktiverbart klaebestof og plademateriale med et ...
https://patents.google.com/patent/DK152515B/da
Ved anvendelse af bestråling undgår man brug af opløsningsmiddel, hvilket kan ... med 220 dele 27 vægtprocents faststofopløsning i ethylacetat og toluen af en ...

Optimering baseret på termodynamik - KemiFOKUS
www.kemifokus.dk/optimering-baseret-pa-termodynamik/
1 jun. 2010 - Det er nemt at finde de bedste eller dårligste opløsningsmidler og ligeledes stoffer ... De mest termodynamisk stabile faststofopløsninger har ...

Lægemiddelloven § 30 - Danske love
https://danskelove.dk/lægemiddelloven/30
... sælge eller udlevere sera, vacciner, specifikke immunglobuliner og andre immunologiske testpræparater, der ikke er omfattet af en markedsføringstilladelse.

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search