tingible macrophages

Danish translation: farvbare makrofager

10:19 Dec 4, 2003
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: tingible macrophages
Tingible macrophages are negative with this antibody.
Margit Pehrsson (X)
Danish translation:farvbare makrofager
Explanation:
Jeg har ledt efter forskellige kombinationer - m., som kan farves, m., som er modtagelige for farve, farvemodtagelige m. og farvbare m. - men der er åbenbart ikke udtryk på dansk, som er almindeligt nok til at være registreret. Jeg ville selv vælge ovenstående "farvbare m.", fordi det er den mulighed, jeg kan finde på, som er lettest at håndtere.
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak for hjælpen. Da det ikke er en specifik term har jeg ikke udfyldt glossary.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5anstrøgne makrofager
Suzanne Blangsted (X)
4farvbare makrofager
Randi Stenstrop
4makrofager, der kan farves
Hanne Flor


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
makrofager, der kan farves


Explanation:
Det betyder, at makrofagerne er modtagelige over for farvning. Jeg tror ikke, der findes noget specielt ord på dansk for denne type makrofager. Men de kan altså farves.

Hanne Flor
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 45

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
farvbare makrofager


Explanation:
Jeg har ledt efter forskellige kombinationer - m., som kan farves, m., som er modtagelige for farve, farvemodtagelige m. og farvbare m. - men der er åbenbart ikke udtryk på dansk, som er almindeligt nok til at være registreret. Jeg ville selv vælge ovenstående "farvbare m.", fordi det er den mulighed, jeg kan finde på, som er lettest at håndtere.

Randi Stenstrop
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 943
Grading comment
Tak for hjælpen. Da det ikke er en specifik term har jeg ikke udfyldt glossary.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
anstrøgne makrofager


Explanation:
tingible er anstrøgne, der kommer fra at anstryge. Anstryge bruges til at give macrofager en let farve.

Genteknologi ordbog, Munksgaard og Vinterberg.

Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search