true positive

Danish translation: sand positiv

09:27 Jan 30, 2004
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: true positive
Analyseresultater
Bodil Little
Denmark
Danish translation:sand positiv
Explanation:
Det er lidt af et gæt, men jeg regner med at det stammer fra statistik, hvor man taler om sand (evt. ægte) positiv, når det positivt resultat svarer til en positiv måling 'i virkeligheden' og om falsk positiv, når et positivt resultat svarer til en negativ måling 'i virkeligheden'.
Selected response from:

Kjeld Holm
Grading comment
Naturligvis - jeg var gået lidt "død", da jeg stillede spørgsmålet. Tak for hjælpen. :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ægte positiv
lone (X)
3 +2sand positiv
Kjeld Holm


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
sand positiv


Explanation:
Det er lidt af et gæt, men jeg regner med at det stammer fra statistik, hvor man taler om sand (evt. ægte) positiv, når det positivt resultat svarer til en positiv måling 'i virkeligheden' og om falsk positiv, når et positivt resultat svarer til en negativ måling 'i virkeligheden'.

Kjeld Holm
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 402
Grading comment
Naturligvis - jeg var gået lidt "død", da jeg stillede spørgsmålet. Tak for hjælpen. :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annelise Bentzen: Se: fx www.dspac.org/sider/publikationer/pdf/cytologi.pdf
6 mins

agree  Lisbeth Mejer
14 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ægte positiv


Explanation:
Håber det hjælper dig!


    Reference: http://www.bloddonor.dk/falsk_alarm.htm
lone (X)
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted (X)
1 hr
  -> Mange tak!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search