Capitalized terms

Danish translation: Betegnelser med stort begyndelsesbogstav

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Capitalized terms
Danish translation:Betegnelser med stort begyndelsesbogstav
Entered by: Ann Louise Rodríguez

11:16 May 5, 2018
English to Danish translations [PRO]
Other
English term or phrase: Capitalized terms
All Capitalized terms are defined in the Global Glossary ...

Pft ;)
Ann Louise Rodríguez
Denmark
Betegnelser med stort begyndelsesbogstav
Explanation:
None, really
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Betegnelser med stort begyndelsesbogstav
Randi Stenstrop
5Aktiverede vilkår
kolya
1[særskilt] fremhævede / kapitaliserede vilkår eller betingelser eller bestemmelser [i kontrakten]
andres-larsen


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
capitalized terms
Betegnelser med stort begyndelsesbogstav


Explanation:
None, really

Randi Stenstrop
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tak ;)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christina Kjaergaard
1 day 7 hrs

agree  Jeppe Fischer
10 days

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
capitalized terms
Aktiverede vilkår


Explanation:
Aktiverede vilkår

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-05-05 17:26:22 GMT)
--------------------------------------------------

Alle aktiverede vilkår er defineret i Global Glossary

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-05-05 17:26:57 GMT)
--------------------------------------------------

All Capitalized terms are defined in the Global Glossary

kolya
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in EnglishEnglish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
capitalized terms
[særskilt] fremhævede / kapitaliserede vilkår eller betingelser eller bestemmelser [i kontrakten]


Explanation:
[særskilt] fremhævede / kapitaliserede vilkår eller betingelser eller bestemmelser [i kontrakten]

kilder:

Fravigelse af lejelovene | Berlingske Business
https://www.business.dk/ejendomme/fravigelse-af-lejelovene
May 13, 2014 - Har man, hvilket er ganske almindeligt, ved en standardlejekontrakt aftalt, at lejer har overtaget vedligeholdelsesforpligtelsen, eller at lejer skal tilbagelevere et lejemål nyistandsat, skal sådanne vilkår være fremhævede for at være gyldige. Der findes to typer standardkontrakter – blanket-kontrakter og ...

Skal bestemmelser i lejekontraktens § 11 være særligt fremhævet, og ...
www.advokatavisen.dk/.../skal-bestemmelser-i-lejekontrakten...
Jun 7, 2010 - ... var særligt fremhævet. I en nylig dom TBB2010.232, ligeledes afsagt af Vestre Landsret, fastslår Landsretten, at det af typeformularens/lejekontraktens almindelige tekst tydeligt fremgik, at eventuelle fravigelser af lejelovgivningens almindelige regler var anført i lejekontraktens § 11, hvorfor disse vilkår var ...

Betingelser & vilkår - Miele
https://www.miele.dk/professional/betingelser-vilkar-40.htm
Såfremt brugte maskiner og maskindele indgår i leverancen ydes der ikke garanti på disse dele, medmindre dette er særligt fremhævet. Der ydes i intet tilfælde erstatning for afsavn eller driftstab. Betaling; Som betalingsfrist fra fakturadato gælder 30 dage netto, medmindre andet skriftligt er aftalt. Ved senere betaling ...

-Et barsk vilkår i lejekontrakt - JuraEksperten.dk
www.juraeksperten.dk/barsk_lejekontrakt/
Vi er et yngre par, der for syv måneder siden fik en lejlighed, og i kontrakten er der indsat en hel side med fremhævede regler under punktet “særlige vilkår”. Det gælder ikke mindst istandsættelse ved fraflytning samt valg af farver og håndværkere. I det omtalte punkt står tillige følgende: “Hvis lejerne indbringer sag om ...

Nogle aftaler skal tolkes til din fordel. - Familieadvokaten
https://familieadvokaten.dk/ugensret/UR6.html
Hvis du ikke har haft indflydelse på vilkårene i aftalen, men blot kunnet vælge, om du ville skrive under eller ej, kan det vise sig at blive en fordel for dig. Enhver uklarhed bliver fortolket til fordel for dig, ligesom særligt byrdefulde eller usædvanlige vilkår skal være særskilt fremhævet, før den anden part kan håndhæve dem.

Kontraktkoncipering - Falck‖Ekdahl
falckekdahl.dk/ydelser/kontraktkoncipering/
I forbindelse med koncipering af en kontrakt er det vigtigt at holde for øje, at alle kontraktens vilkår kapitaliseres af leverandørerne i forbindelse med fastsættelse af pris. Derfor skal hvert vilkår nøje afvejes og vurderes i forhold til, om det pålægger forretningen en omkostning, som ikke opvejes af den nytte, vilkåret bidrager ...

Vilkår for Betal mindre på forhånd | Airbnb's hjælpecenter
https://www.airbnb.dk/help/article/1696/pay-less-upfront-ter...
Mar 21, 2017 - Alle kapitaliserede vilkår, der ikke er defineret, har den betydning, der gives til dem i Airbnb's vilkår og Vilkårene for betalinger. Hvis der er en konflikt mellem Airbnb's vilkår eller Vilkårene for betalinger og Vilkårene for Betal mindre på forhånd, er det Vilkårene for Betal mindre på forhånd, der gælder.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2018-05-05 19:46:43 GMT)
--------------------------------------------------

på tysk [capitalized terms · großgeschriebene / hervorgehobene Begriffe]:

dict.cc | capitalized terms | Wörterbuch Englisch-Deutsch
https://www.dict.cc/?s=capitalized terms
capitalized terms · großgeschriebene / hervorgehobene Begriffe {pl}.

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 50




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search