The Three Stooges

Danish translation: De tre træmænd

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:The Three Stooges
Danish translation:De tre træmænd
Entered by: Mette Melchior

15:28 May 4, 2009
English to Danish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: The Three Stooges
Navnet på en kortfilm, der ofte blev spillet i de engelske biografer, som forfilm - på linje med Laurel and Hardy (Gøg og Gokke)
Jytte Crooks
De tre træmænd
Explanation:
Jeg fandt nogle links, hvoraf det fremgår, at de på dansk blev kaldt "De tre træmænd".





--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2009-05-04 16:05:52 GMT)
--------------------------------------------------

Og hvis nogen skulle være interesseret i filmen, kan man finde den her: http://www.haushoej.dk/product.asp?product=18610
;-)
Selected response from:

Mette Melchior
Sweden
Grading comment
Tusind, tusind tak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1De tre træmænd
Mette Melchior
3de tre stooges
Suzanne Blangsted (X)


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the three stooges
de tre stooges


Explanation:
http://www.maipiaowang.com/dk/de-tre-stooges-klassisk-komedi...


Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
the three stooges
De tre træmænd


Explanation:
Jeg fandt nogle links, hvoraf det fremgår, at de på dansk blev kaldt "De tre træmænd".





--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2009-05-04 16:05:52 GMT)
--------------------------------------------------

Og hvis nogen skulle være interesseret i filmen, kan man finde den her: http://www.haushoej.dk/product.asp?product=18610
;-)

Example sentence(s):
  • Slapstick-trioen The Three Stooges, herhjemme var de kendt som De tre træmænd, huserede især i 1930’erne og 40’erne på Hollywoods B-side.
  • Sean Penn, Jim Carrey og Benicio Del Toro skal spille sammen i en ny film baseret på komikertruppen De tre træmænd, der havde sin storhedstid i 1930'erne.

    Reference: http://www.ekkofilm.dk/?id=600&allowbreak=Nej
    Reference: http://vip.tv2.dk/article.php/id-21345532.html?ss
Mette Melchior
Sweden
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tusind, tusind tak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jeanette Brammer: Ja, det fandt jeg også, men du kom først!
2 mins
  -> :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search