ink cartridge slot

Danish translation: holder til blækpatroner

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ink cartridge slot
Danish translation:holder til blækpatroner
Entered by: Barbara Østergaard

08:39 Apr 5, 2005
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / User's Guide ink jet printere
English term or phrase: ink cartridge slot
Squeeze the gray tab below an ink cartridge slot to release the gray latch inside the printer, then lift the latch.
Kate Persson
Denmark
(be)holder til blækpatroner
Explanation:
Blot én (/to) af flere muligheder. Slot bruges i øvrigt også på dansk. Prøv evt. at slå op i www.it-leksikon.dk for flere synonymer.
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
"Holder" er valgt.
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3(be)holder til blækpatroner
Barbara Østergaard
4 +1blækpatron-åbning
lone (X)
3kammer, fatning, magasin.
Thomas Bjerre


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kammer, fatning, magasin.


Explanation:
Afhænger af modellen, men jeg forstår slot som det rum man fastspænder patronen i.

Thomas Bjerre
Native speaker of: Native in DanishDanish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
blækpatron-åbning


Explanation:
fx: sæt blækpatronen ind i åbningen


    Reference: http://www.pitneybowestsg.com/public/Opguides/DM100UDA.pdf
lone (X)
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Ja, eller 'blækpatron-holder'
23 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
(be)holder til blækpatroner


Explanation:
Blot én (/to) af flere muligheder. Slot bruges i øvrigt også på dansk. Prøv evt. at slå op i www.it-leksikon.dk for flere synonymer.


    Reference: http://www.it-leksikon.dk/
Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
"Holder" er valgt.
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kjeld Holm: nok nærmere holder end beholder.
29 mins

agree  Suzanne Blangsted (X): holder
2 hrs

agree  Dan Schioenning Larsen: ja, en holder... beholder forstår jeg som selve den, blækket er i
7 hrs
  -> Ja, det vil jeg faktisk give dig ret i.

neutral  NetLynx: 'blækpatron-holder' finder jeg bedst. Synonymer i indhold, men ikke i formen. :)
23 hrs
  -> Synonymer ;-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search