What’s the catch

Danish translation: hvad er hagen ved det

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:What’s the catch
Danish translation:hvad er hagen ved det
Entered by: Susanne Roelands

11:59 Oct 17, 2009
English to Danish translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: What’s the catch
HUMANISTIC / SOCIAL:
Wants Accuracy
Like details
Like to compare facts and figures
Trust expert opinions
What’s the catch?
Will read the fine print every time
Susanne Roelands
Portugal
hvad er hagen ved det
Explanation:
Et andet forslag.

Man ser tit udtrykket "hagen ved det er..." et eller andet, så man kan vel også lave det om til et spørgsmål.
Selected response from:

Mette Melchior
Sweden
Grading comment
Tak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Hvad stikker der under?
lone (X)
4Er der en (skjult) fælde?
Poul Moller
4Hvad er hensigten?
English-Dani (X)
3hvad er hagen ved det
Mette Melchior


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
what’s the catch
Er der en (skjult) fælde?


Explanation:
Eller en variant over samme tema.
Bliver jeg snydt? Men, hvad er prisen? osv.

Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
what’s the catch
hvad er hagen ved det


Explanation:
Et andet forslag.

Man ser tit udtrykket "hagen ved det er..." et eller andet, så man kan vel også lave det om til et spørgsmål.

Example sentence(s):
  • Alle ser ud til at være eventyrligt billige, så hvad er hagen ved det?

    Reference: http://www.nettips.dk/p1020.asp
Mette Melchior
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tak.

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
what’s the catch
Hvad stikker der under?


Explanation:
dvs. at det er/ må være et eller andet trick

Example sentence(s):
  • Der stikker noget under
lone (X)
Canada
Works in field
Native speaker of: Danish

3 days 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
what’s the catch
Hvad er hensigten?


Explanation:
Dette er en beskrivelse af egenskaber i en person indenfor "Humanistic Social sciences" og "what's the catch" beskriver, at der er er tale om en akademisk inkvisitorisk person, som stiller sig selv spørgsmålet "hvad er hensigten"...

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2009-10-21 20:11:52 GMT)
--------------------------------------------------

eller "hvordan skal det forståes?"

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2009-10-21 22:19:17 GMT)
--------------------------------------------------

Måske mindst kryptisk blot at sige "stiller spørgsmål" - det svinger lidt bedre med den øvrige tekst?

English-Dani (X)
United Kingdom
Native speaker of: Native in DanishDanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search