resigned

Danish translation: slå sig til tåls med, hvad der skal til

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:resigned
Danish translation:slå sig til tåls med, hvad der skal til
Entered by: Susanne Roelands

11:03 May 20, 2010
English to Danish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: resigned
When you think of exercising, you are resigned to do whatever to be in shape.
Susanne Roelands
Portugal
slå sig til tåls med, hvad der skal til
Explanation:
... være indstillet på at gøre, hvad der skal til
Vil være mit første forslag.

Egentlig er det lidt selvmodsigende på engelsk - resigned antyder, at man er lidt opgivende, men hele sætningen kalder for beslutsomhed.

Gyldendals Store Røde har nogle forslag, og måske er slå sig til tåls med den bedst af dem.

Eller finde sig i

Det kommer lidt an på, hvad der passer med resten af din tekst.
Selected response from:

Christine Andersen
Denmark
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4indstillet på
Anna Haxen
3 +1slå sig til tåls med, hvad der skal til
Christine Andersen
2affinde sich med...
Nerino


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
affinde sich med...


Explanation:
A suggestion.

Nerino
Native speaker of: Native in ItalianItalian

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
slå sig til tåls med, hvad der skal til


Explanation:
... være indstillet på at gøre, hvad der skal til
Vil være mit første forslag.

Egentlig er det lidt selvmodsigende på engelsk - resigned antyder, at man er lidt opgivende, men hele sætningen kalder for beslutsomhed.

Gyldendals Store Røde har nogle forslag, og måske er slå sig til tåls med den bedst af dem.

Eller finde sig i

Det kommer lidt an på, hvad der passer med resten af din tekst.


Christine Andersen
Denmark
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sofie Vestergaard Jørgensen
1 hr

2 days 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
indstillet på


Explanation:
Synes jeg umiddelbart passer bedre i sammenhængen. Står der virkelig det? Det er en lidt ubehjælpsom formulering ...

Anna Haxen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search