more pop off the jumps

Danish translation: mere kraft i dine hop

08:35 Jun 25, 2011
English to Danish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Cykelsport, mountainbike,
English term or phrase: more pop off the jumps
Cyklens konstruktion giver en række fordele:

High speed stability
awesome square corner
cornering control

Og så:
**'more op off the jumps' .. ** bedre affjedring, efter hop og sådan noget. Men jeg er sikker på, at der er et særligt MTB-slangudtryk.

Der er mange hjemmesider om mountainbiking, men jeg ville så gerne kunne finde en oversigt over 'figurerne'.
Birthe Omark
Denmark
Danish translation:mere kraft i dine hop
Explanation:
'pop' forstår jeg som 'eksplosiv kraft' eller 'knald'

"hop med mere knald på " var en anden mulighed.
Selected response from:

Mads Grøftehauge
Grading comment
.. og én gang til.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mere kraft i dine hop
Mads Grøftehauge
3 -1bedre støddæmning ved hop
Lone Sørensen


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mere kraft i dine hop


Explanation:
'pop' forstår jeg som 'eksplosiv kraft' eller 'knald'

"hop med mere knald på " var en anden mulighed.

Mads Grøftehauge
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12
Grading comment
.. og én gang til.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lone Sørensen: Laver man hop på MTB'er? Er det ikke på de små BMX'er man gør det?
37 mins
  -> DEt kan du tro man gør :-) http://www.google.dk/search?q=mtb jump&tbm=isch

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
bedre støddæmning ved hop


Explanation:
Jeg er ikke specialist på området, men jeg ved, at i hvert fald nogle MTB'er er forsynet med støddæmpere på forgaflen, som man kan låse med en såkaldt pop-lock - hvis ellers jeg har forstået det rigtigt :-) ....

Lone Sørensen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mads Grøftehauge: Poplock betyder at der først dæmpes ved en vis belastning. Indtil da er dæmpningen låst.
141 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search