rear fasscia

Danish translation: bagskørt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rear fascia
Danish translation:bagskørt
Entered by: Randi Stenstrop

20:13 Jan 21, 2004
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: rear fasscia
Ultrasonic sensors located in the rear fascia can detect objects up to approximately 18 meters away.

Det drejer sig om en bil.

Er der nogen, der kan anbefale en specialordbog, der har den slags moderne ting med?
Randi Stenstrop
bagskørt
Explanation:
Dette er en del, der er monteret under kofangeren - bl.a. for at få bilen til at se mere "sporty" ud. Når denne er udstyret med sensorer, bliver det bl.a. nemmere at parkere, eftersom den kan afgive et signal, hvis man er for taet på en anden bil. Søg på "bagskørt" på Google og kig på alle billederne, så ser du, hvordan den ser ud.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-21 20:37:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Glemte at sige, at det på engelsk staves \"fascia\", men det kan jo ske for enhver, at tasterne låser sig :-)
Selected response from:

Anne Marie Sixtensson
Sweden
Grading comment
Tusind tak! Jeg vidste, at jeg havde hørt en betegnelse det eller andet sted. Kan du anbefale en god ordbog til den slags ting? Jeg har jo ogaå L&H Teknisk, men lige i øjeblikket er den ikke meget bevendt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bagskørt
Anne Marie Sixtensson
5 -1bageste del af instrumentbrættet
Cecilia Gammeltoft-Hansen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
bageste del af instrumentbrættet


Explanation:
L& H teknisk

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 437

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Anne Marie Sixtensson: Mon ikke du har kigget under "facia"? (Facia panel = instrumentpanel)
9 mins
  -> Nej, faktisk slog jeg op under "fascia", men det er indlysende, at dit svar er det korrekte.

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bagskørt


Explanation:
Dette er en del, der er monteret under kofangeren - bl.a. for at få bilen til at se mere "sporty" ud. Når denne er udstyret med sensorer, bliver det bl.a. nemmere at parkere, eftersom den kan afgive et signal, hvis man er for taet på en anden bil. Søg på "bagskørt" på Google og kig på alle billederne, så ser du, hvordan den ser ud.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-21 20:37:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Glemte at sige, at det på engelsk staves \"fascia\", men det kan jo ske for enhver, at tasterne låser sig :-)

Anne Marie Sixtensson
Sweden
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 55
Grading comment
Tusind tak! Jeg vidste, at jeg havde hørt en betegnelse det eller andet sted. Kan du anbefale en god ordbog til den slags ting? Jeg har jo ogaå L&H Teknisk, men lige i øjeblikket er den ikke meget bevendt.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search