Cell broadcast

Danish translation: broadcast

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cell broadcast
Danish translation:broadcast
Entered by: Susanne Roelands

11:00 Dec 14, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / telecommunications
English term or phrase: Cell broadcast
Tekst på mobiltelefon.
Susanne Roelands
Portugal
broadcast
Explanation:
Hej Susse

Broadcast bruges også på dansk. Jeg har dobbelttjekket på min egen mobiltelefon. "Cell" er blot en forkortelse for "cellular", og bør ikke oversættes (da teksten jo står i selve mobilens display!). At oversætte "cell" til "celle" i denne kontekst, er simpelthen en misforståelse.

God weekend!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-14 18:20:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Lige et par links med på vejen:

http://free.dbabble.com/help/Dansk_(Danish)/Standard/broadca...
http://www.medienet.net/pub/serviceydelser.jsp

Prøv evt. at lave en søgning på \"punkt-til-punkt\" og \"punkt-til-multipunkt\" (point-to-point + point-to-multipoint) på Google.

Hilsen Barbara :-)
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Mange tak for hjælpen, hilsen Susse.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5broadcast
Barbara Østergaard
5celletransmissioner
Suzanne Blangsted (X)
3celleradioservice
Henning Andersen (X)
3(celle/radio) transmission.
Anne Seerup


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(celle/radio) transmission.


Explanation:
Kunne det måske lede dig på sporet?

Anne Seerup
Ireland
Native speaker of: Danish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
celletransmissioner


Explanation:
http://nokia-mobiltelefoner.dk/cell-telefon/

Suzanne Blangsted (X)
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 42

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
broadcast


Explanation:
Hej Susse

Broadcast bruges også på dansk. Jeg har dobbelttjekket på min egen mobiltelefon. "Cell" er blot en forkortelse for "cellular", og bør ikke oversættes (da teksten jo står i selve mobilens display!). At oversætte "cell" til "celle" i denne kontekst, er simpelthen en misforståelse.

God weekend!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-14 18:20:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Lige et par links med på vejen:

http://free.dbabble.com/help/Dansk_(Danish)/Standard/broadca...
http://www.medienet.net/pub/serviceydelser.jsp

Prøv evt. at lave en søgning på \"punkt-til-punkt\" og \"punkt-til-multipunkt\" (point-to-point + point-to-multipoint) på Google.

Hilsen Barbara :-)

Barbara Østergaard
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mange tak for hjælpen, hilsen Susse.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
celleradioservice


Explanation:
a land mobile radio service in which the desired service area is divided into a number of sub-areas(cells),with one or more base stations providing radio coverage to each cell

Jeg håber denne def. kan lede dig på vej

Henning Andersen (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search