heathered

Danish translation: meleret, melange

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:heathered
Danish translation:meleret, melange
Entered by: Dinny

11:01 May 23, 2009
English to Danish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: heathered
Beskrivelse af en såkaldt "Ringer Tee" (T-shirt):
"heathered black, 100% cotton"

Efter 2 timers søgen overalt på en oversættelse af "heathered" må jeg nu give op og bede om lidt hjælp! :-)
Måske er det et amerikansk udtryk?

På forhånd tak for hjælpen!
Dinny
Greece
meleret, melange
Explanation:
Heather = melange eller meleret ifølge www.ordbogen.com

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-05-23 12:58:55 GMT)
--------------------------------------------------

Både sort melange og sortmeleret kan bruges. Søger man på Google, bruges melange hovedsageligt til at beskrive farven på beklædning, tekstiler og tæpper, hvor meleret bruges til at beskrive farven på alt muligt forskelligt, lige fra beklædning til bordplader og låger.

Velsiddende stumpebukser med læg forneden og i farven sort melange. http://www.dubuy.dk/webshop/tilbud---spar-20-60/1254/stumpeb...
Melange


Selected response from:

Malberg
Denmark
Grading comment
Tak for hurtig hjælp til jer begge - jeg har haft så travlt, at det tog mig et stykke tid at komme tilbage for at 'grade'. Men hjælpen var meget værdsat! :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sortmeleret
Randi Kristensen
3 +1meleret, melange
Malberg


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
heathered black
sortmeleret


Explanation:
Hvis jeg googler på billeder efter det danske og det engelske udtryk så ligner det da meget godt.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2009-05-23 11:37:06 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg opfatter det som en sort, der ikke er helt sort måske med lidt melange eller en lille smule meleret.

Randi Kristensen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 1

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anne Kjaer Iversen: Jeps
46 mins

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
meleret, melange


Explanation:
Heather = melange eller meleret ifølge www.ordbogen.com

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-05-23 12:58:55 GMT)
--------------------------------------------------

Både sort melange og sortmeleret kan bruges. Søger man på Google, bruges melange hovedsageligt til at beskrive farven på beklædning, tekstiler og tæpper, hvor meleret bruges til at beskrive farven på alt muligt forskelligt, lige fra beklædning til bordplader og låger.

Velsiddende stumpebukser med læg forneden og i farven sort melange. http://www.dubuy.dk/webshop/tilbud---spar-20-60/1254/stumpeb...
Melange




Example sentence(s):
  • Hun havde håbet på at kunne undgå melange garn
  • Han strikkede trøjen af meleret garn
Malberg
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 26
Grading comment
Tak for hurtig hjælp til jer begge - jeg har haft så travlt, at det tog mig et stykke tid at komme tilbage for at 'grade'. Men hjælpen var meget værdsat! :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mette Melchior: "Heathered" alene må vel betyde "meleret", så jeg sætter min "agree" her.
1 hr
  -> Tak :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search