clothing system

Danish translation: tøjserie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:clothing system
Danish translation:tøjserie
Entered by: Mette Melchior

18:41 Sep 28, 2009
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion / Brand presentation
English term or phrase: clothing system
I forbindelse med oversættelsen af en præsentation af et tøjmærke sidder jeg og bøvler med at finde en dansk oversættelse for "clothing system". Det indgår i en beskrivelse af, hvad der kendetegner virksomhedens sortiment.

"XX is a clothing system that is both natural, practical and technical..."

Min første indskydelse var "beklædningssystem", men jeg synes bare, det lyder lidt mærkeligt på dansk og kunne også kun finde nogle få eksempler, hvor det var brugt i forbindelse med tøj. Ellers måske "tøjkoncept", eller bare "tøj"...

Er der nogen, der har et godt bud på, hvad man kunne oversætte det til?

På forhånd tak!
Mette Melchior
Sweden
tøjserie
Explanation:
Et af mange eksempler på Google: ...Ny tøjserie til travle kvinder Enkelt, fleksibelt og elegant...
Reference: http://www.pressesystemet.dk/default.asp?id=541
Selected response from:

Lone Sørensen
Denmark
Grading comment
Tak for hjælpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3tøjserie
Lone Sørensen
1tøjkollektion
andres-larsen


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tøjserie


Explanation:
Et af mange eksempler på Google: ...Ny tøjserie til travle kvinder Enkelt, fleksibelt og elegant...
Reference: http://www.pressesystemet.dk/default.asp?id=541

Lone Sørensen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tak for hjælpen!

27 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tøjkollektion


Explanation:
XX er en ***tøjkollektion***, der både er naturlig, praktisk og teknisk ...

kilder:

[PDF] SEPTEMBER NR. 9 2007 - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
Danmark ligger helt i front, når det gælder om at tænke grønt - både i og ..... De frivillige bestemmer selv, hvor ofte de vil stille op – rent praktisk ..... ***Også tøjmærket Pringle parrede deres kollektion med løst og naturligt*** .... Efter et succesfuldt efterskoleophold kom Camilla på teknisk skole - CEU Kolding ...
www.dfkf.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File...2007... -

Uddannelse: Viden, vækst og velfærd - Uddannelsernes praksisnærhed baserer sig blandt andet på, at praktiske erfaringer er en ... Uddannelserne udbydes både som kompetencegivende videregående ... ***Den studerende udarbejder en tøjkollektion, som bliver sat i produktion*** efter et ... Udviklings- og rådgivningsaktiviteterne ligger i naturlig forlængelse af ...
pub.uvm.dk/2003/soro/html/chapter02.htm -

[PDF] Region Midtjylland - : PDF/Adobe Acrobat - View
***FASHION WEAR sælger tøjkollektioner til kvinder***. ..... Kompetence i innovation: Det er imidlertid ikke alene den tekniske indsigt, der udgør en flaskehals ..... forskningsresultater bør være en naturlig og integreret del af markedspladsen den .... Derfor har det fortsat stor betydning (både praktisk-økonomisk og ...
www.rm.dk/files/Politik/Dagsordener/.../Bilag punkt 23.pdf -

[PDF] Veteran med “ild i røven” Falske sportsprodukter vælter ind i ... - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
Vores markedsføring består både af overordnet kommunikation i ...... De naturlige og miljøvenlige bambus- og viscose-materialer er antibakterielle og ... ***Tøjkollektion for rulleskiløbere***. I-gliti præsenterer for første gang en ... ki og tilbehør, har udviklet kollektionen, der kombinerer tekniske egenskaber og et ...
sportsbr.e-supplies.dk/files/SportLink_2_Maj08_5aa.pdf -

[PDF] - en undersøgelse af potentialer - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
som en afspejling af tekniske og teknologiske opfindelser, opdagelse af ukendte verdensdele, ...... markedet om 2-5 år indgår som en naturlig del af del af designprocessen, men oftest er ..... henblik på at designeren kan designe tøjkollektioner, som ..... hvori der indgår både tekst og praktisk arbejde eller som ...
www.dcdr.dk/dk/Materiale/.../Forskning i Tekstildesign 2005 -

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search