demi-corps

Danish translation: halv brystholder

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:demi-corps
Danish translation:halv brystholder
Entered by: Birgit Holst

13:38 Jun 7, 2011
English to Danish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / Lingeri
English term or phrase: demi-corps
The eye-catcher in the collection, alongside the “demi-corps” bra, the high brief and the corset.

“demi-corps” balconnet, strapless bra with removable back panel richly decorated with pearls, corset, body, high brief, balconnet, foam bra, Rio brief, G-string and low brief.
Ann Louise Rodríguez
Denmark
halv brystholder
Explanation:
Det er en halv brystholder/BH. Tror ikke man skal oversætte ordet.

Demi corp på fransk betyder også en halvfyldig vin f.eks. champagne

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2011-06-07 14:26:58 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg mener med det, at det er en BH der dækker halvdelen af brystet.
Selected response from:

Birgit Holst
Denmark
Grading comment
Mange tak for hjælpen ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bh med halvskål
Jørgen Madsen
3corsage
Lone Sørensen
3halv brystholder
Birgit Holst


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
halv brystholder


Explanation:
Det er en halv brystholder/BH. Tror ikke man skal oversætte ordet.

Demi corp på fransk betyder også en halvfyldig vin f.eks. champagne

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2011-06-07 14:26:58 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg mener med det, at det er en BH der dækker halvdelen af brystet.

Birgit Holst
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mange tak for hjælpen ;-)

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bh med halvskål


Explanation:
Findes også i versionen "halvskål bh", som dog lyder mere som en dårlig oversættelse.

Jørgen Madsen
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pernille Chapman: Enig mht. den mere tvivlsomme version, men "halvskåls-bh" giver masser af hits (med og uden bindestreg, selvom den selvfølgelig bør være der!)
1 day 2 hrs

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
corsage


Explanation:
Var det ikke en mulighed?

Corsage - ifølge Gyldendals Røde Ordbøger - (fr. overkrop, kjoleliv, af oldfr. cors, lat. corpus - krop) lille stramtsiddende kjoleliv til damer.

Eksempel fra Google: http://www.lace.dk/subpage?section=torselet_corsage_body

--------------------------------------------------
Note added at 2 days42 mins (2011-06-09 14:20:48 GMT)
--------------------------------------------------

Fra ovennævnte link fra Google:
Corsage. Taljelang overdel med bøjle og aftagelige stropper. Specielt velegnet under selskabstøj og brudekjoler. Oftest med romantiske blonder.
(Del af lingeriserie)

"Demi-corps" kommer vel af fransk og betyder "halv-krop", hvorfor jeg synes udtrykket leder tanken hen på en corsage, der netop dækker ned til livet.

Lone Sørensen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search