nipped-in waist

Danish translation: taljeret snit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nipped-in waist
Danish translation:taljeret snit
Entered by: Marianne Prip Olsen (X)

17:19 Mar 28, 2012
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: nipped-in waist
En kjolefacon - umiddelbart lander jeg på taljeret/figursyet talje, men findes der et bedre udtryk?
Marianne Prip Olsen (X)
Denmark
taljeret snit
Explanation:
Eller: taljeret pasform

Der er mange eksempler på Google:
http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&rlz=1W1HPEA_da&q=...

Dine egne forslag er også gode.
Selected response from:

Malberg
Denmark
Grading comment
Tak for hjælpen til alle.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4taljeret
Hanne Rask Sonderborg
4taljen der er taget ind, indtaget talje
Suzanne Abel (X)
3taljeret snit
Malberg
2 +1hvepsetalje
NetLynx


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
hvepsetalje


Explanation:
Jeg tør næsten ikke, jeg har dog hørt ordet nogle gange; men passer det her? {Kjolesyning er ikke lige mit speciale}

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christine Andersen: lige hvad jeg tænkte
15 mins
  -> Tak, Christine!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
taljen der er taget ind, indtaget talje


Explanation:
nipped in, betyder det ikke at taljen er taget ind fra at være for stor?

Suzanne Abel (X)
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: I hvert fald ikke i dette tilfælde, da der er tale om en reklame for en ny kjole - beklager, det er nok min fejl, at jeg ikke har gjort det helt tydeligt i mit spørgsmål!


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
taljeret


Explanation:
Dine egne forslag er udmærkede. Det hed i gamle dage "indsnit".


    Reference: http://www.gottohaveit.dk/shop/by-groth-ob310-11191p.html
Hanne Rask Sonderborg
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
taljeret snit


Explanation:
Eller: taljeret pasform

Der er mange eksempler på Google:
http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&rlz=1W1HPEA_da&q=...

Dine egne forslag er også gode.

Malberg
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 26
Grading comment
Tak for hjælpen til alle.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search