bellow thigh pocket

Danish translation: påsyet lårlomme med vidde

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bellow thigh pocket
Danish translation:påsyet lårlomme med vidde
Entered by: lone (X)

09:53 Jan 27, 2005
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: bellow thigh pocket
Lomme på vandtætte bukser til sejlsport.
Ingen kontekst
Kate Persson
Denmark
påsyet lårlomme med vidde
Explanation:
eller 'med regulerbar lukning'

Bellows pocket = påsyet lomme med vidde
Selected response from:

lone (X)
Canada
Grading comment
Tak for hjælpen.
Kate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2påsyet lårlomme med vidde
lone (X)
5 +1bælg-lomme på låret
Suzanne Blangsted (X)
3 +1lårlomme, der kan udvides
Jeanette Brammer


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lårlomme, der kan udvides


Explanation:
Jeg er ret sikker på, at det er den type lomme, som ikke bare er flad men kan udvides som en blæsebælg (bellow). Jeg ved ikke, om der findes en særlig term på dansk.


    Reference: http://www.llerhverv.dk/default.asp?Pid=1507&shopukid=26&sho...
Jeanette Brammer
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Schioenning Larsen: det lyder rigtigt
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
påsyet lårlomme med vidde


Explanation:
eller 'med regulerbar lukning'

Bellows pocket = påsyet lomme med vidde


    Reference: http://www.mascot.dk/2005/showpage.php?pageid=200268&start=1...
lone (X)
Canada
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Tak for hjælpen.
Kate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Poul Moller: ja, Gyldendals store røde siger at bellows pocket er en påsyet lomme med vidde - og så er det jo på låret.
10 hrs
  -> Tak Poul!

agree  Pernille Chapman: Det kommer selvfølgelig an på sammenhængen og ikke mindst stilen, men lyder altså mest "normalt" i mine ører (jeg er aldrig selv stødt på "bælglomme").
4 days
  -> Tak Pernille!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bælg-lomme på låret


Explanation:
denne URL kan ses på både engelsk og dansk.

http://www.dktechgear.dk/catalog/product_info.php/products_i...

Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anne Marie Sixtensson: bælglomme (uden bindestreg). Kan også hedde poselomme.
1 day 2 hrs
  -> Tak Anne Marie




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search