External C-zone insert performance cushion

Danish translation: Udvendigt højydelses C-zone indlæg

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:External C-zone insert performance cushion
Danish translation:Udvendigt højydelses C-zone indlæg
Entered by: Poul Moller

11:05 Jan 27, 2005
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: External C-zone insert performance cushion
Finesse i løbesko. Ingen yderligere kontekst.
Kate Persson
Denmark
Udvendigt højydelses C-zone indlæg
Explanation:
Det engelske sprog er umuligt, når det skal oversættes :) Vi forlanger en klar sammenhæng mellem ordene. Englænderne/amerikanerne smider dem bare ud i en lang usammenhængende række, så må man selv få mening i det.
Dette var mit forslag - jeg mener det er en 'performance cusion', der er lavet som 'external C-zone insert'.
Selected response from:

Poul Moller
Grading comment
Jeg mener, at du har ret. Det er i al fald vedtaget nu. Tak for hjælpen.
Kate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Se nedenstående kommentar
Pernille Chapman
3udvendigt affjedrings indlæg i c-zonen
Randi Kristensen
3Udvendigt højydelses C-zone indlæg
Poul Moller
1den udvendige central zones stødpude for præstation
Suzanne Blangsted (X)


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
external c-zone insert performance cushion
den udvendige central zones stødpude for præstation


Explanation:
Måske kan denne design URL hjælpe dig

http://www.ebst.dk/file/1622/brugercentreret_design.pdf

Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
external c-zone insert performance cushion
Udvendigt højydelses C-zone indlæg


Explanation:
Det engelske sprog er umuligt, når det skal oversættes :) Vi forlanger en klar sammenhæng mellem ordene. Englænderne/amerikanerne smider dem bare ud i en lang usammenhængende række, så må man selv få mening i det.
Dette var mit forslag - jeg mener det er en 'performance cusion', der er lavet som 'external C-zone insert'.


Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Jeg mener, at du har ret. Det er i al fald vedtaget nu. Tak for hjælpen.
Kate

3 days 23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
external c-zone insert performance cushion
udvendigt affjedrings indlæg i c-zonen


Explanation:
Hvis det altså drejser sig om sko

Randi Kristensen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 1

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
external c-zone insert performance cushion
Se nedenstående kommentar


Explanation:
Desværre har jeg ikke noget godt forslag, MEN:

Vil I andre ikke godt tage jer sammen og lade være med at dele sammensatte ord på dansk?????
Det er galt nok, at de fleste forvirrede danskere ikke kan finde ud af det, men I burde altså være professionelle nok til ikke at komme med den slags svar. (Tag det endelig ikke alt for personligt - I er bare så uheldige at give mig chancen for at få luft for noget, der irriterer mig - og en masse andre sprognørder - noget så forbandet!)

Pernille Chapman
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Poul Moller: Jeg er faktisk fuldstændig enig (trods mit forslag her), og tager ofte selv kampen op for at bevare dansk som 'sammenhængende sprog'.
21 hrs
  -> Ja, du plejer da at have styr pÃ¥ tingene :-) Dette her var heller ikke det bedste eksempel at se sig gal pÃ¥, for som du selv siger, er engelsk ret umuligt i den slags sammenhænge. Men jeg skulle altsÃ¥ lige have luft...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search