Passepartouts

Danish translation: Passepartouts

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Passepartouts
Danish translation:Passepartouts
Entered by: lone (X)

17:03 Feb 4, 2005
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: Passepartouts
Det er en vejledning til modebutikker om deres reklamematerialer og den slags. Ordet forekommer her:
· Reduced prices must always be marked in red on price cards, passepartouts and torso signs.
Og også her:
In the windows, the mannequins will be wearing sashes, and you can also use streamers and passepartouts.

Hvad mon passepartouts betyder i denne sammenhæng?
Jeanette Brammer
Passepartouts
Explanation:
Måske skal du ikke oversætte det. Det lyder som om det er en af reklamematerialerne.
Selected response from:

lone (X)
Canada
Grading comment
Til sidst spurgte jeg bureauet, hvad virksomheden plejer at kalde det. De sagde, at jeg bare skulle sætte ordet i citationstegn, så du fik alligevel ret.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1prisskilte
Charlotte Langbeen
4frames
Suzanne Blangsted (X)
4Passepartouts
lone (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Passepartouts


Explanation:
Måske skal du ikke oversætte det. Det lyder som om det er en af reklamematerialerne.


    Reference: http://www.obt.dk/foto_bags.htm
lone (X)
Canada
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Til sidst spurgte jeg bureauet, hvad virksomheden plejer at kalde det. De sagde, at jeg bare skulle sætte ordet i citationstegn, så du fik alligevel ret.

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
passepartouts
frames


Explanation:
http://dictionary.reference.com/search?q=passe-partout
Det er rammer. Gyldendals store røde ordbog kalder passepartouts frames. Det er vel reklamer inden i rammer eller priser i rammer.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2005-02-04 17:22:30 GMT)
--------------------------------------------------

passe-partouts - Engelsk, hvis du vil bruge det udtryk.

Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
passepartouts
prisskilte


Explanation:
Er der ikke blot tale om alm. prisskilte i pap - som så igen kan være med og uden ramme ;-)

Udsalgsprisen skal være markeret med rødt på både prismærker, prisskilte og mannequiner


    Reference: http://www.totalokonomi.dk/ccshop/registreret/familiememgrp....
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Schioenning Larsen: det må det næsten være
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search