annex hotel

Danish translation: annekshotel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:annex hotel
Danish translation:annekshotel
Entered by: Barbara Østergaard

10:41 Sep 28, 2005
English to Danish translations [PRO]
Tourism & Travel / hotelbeskrivelse
English term or phrase: annex hotel
"Hotellet har to annekshoteller:" (dernæst navnene på de to hoteller)

Hvordan ville I oversætte dette? Annekshoteller? Det har jeg godt nok aldrig hørt om, men hvad ellers? PFT!
Barbara Østergaard
Denmark
annekshotel
Explanation:
Annekshotel er ok, synes jeg:
"Ulla og Thorkild Rørbæk Jensen købte Havlund i 2000 som annekshotel til Hotel Grenaa på Trekanten, som ægteparret på det tidspunkt havde ejet i 10 år."
Selected response from:

Aino Slej
Denmark
Grading comment
Så er det afgjort. Også kunden (som i øvrigt kan dansk) foretrækker - og har tidligere brugt - annekshoteller. Tak for hjælpen! :-)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1annekshotel
Aino Slej
3 +1tilbygning
Jeanette Brammer
2tilknyttethotel, tilsluttethotel
Charlesp


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
annekshotel


Explanation:
Annekshotel er ok, synes jeg:
"Ulla og Thorkild Rørbæk Jensen købte Havlund i 2000 som annekshotel til Hotel Grenaa på Trekanten, som ægteparret på det tidspunkt havde ejet i 10 år."

Aino Slej
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Så er det afgjort. Også kunden (som i øvrigt kan dansk) foretrækker - og har tidligere brugt - annekshoteller. Tak for hjælpen! :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Ja, jeg har også hørt det ord før.
2 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tilbygning


Explanation:
Jeg synes godt man kan skrive, at hotellet har to tilbygninger. Det må vel være det, der er tale om.

Jeanette Brammer
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: Jeg tror, der er tale om to andre hoteller, der blot drives sammen med det første. Som tilbygning burde det kun hedde anneks for ikke at devaluere ordenes betydning.
6 mins
  -> Nogle Google-hits kunne tydes i den ret retning, men her er der helt klart tale om en tilbygning: http://www2.princehotels.co.jp/app_room/epiq0010.asp?hotel=0... Og ordet annekshotel giver 0 Google-hits.

agree  Suzanne Blangsted (X)
43 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
tilknyttethotel, tilsluttethotel


Explanation:
I would guess, depending upon the situation.

Charlesp
Sweden
Works in field
Native speaker of: English




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search