Check availability

Danish translation: vis ledige

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:check availability
Danish translation:vis ledige
Entered by: Margit Pehrsson (X)

07:17 Feb 22, 2004
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Tourism & Travel
English term or phrase: Check availability
Click "Check availability" to check available rates and dates.
Det er hovedsagelig hotelværelser der er tale om men ikke altid - det kan være hytter, lejligheder og enhver anden form for ferieindkvartering, så udtrykket skal være generelt anvendeligt.
Margit Pehrsson (X)
ledige xxx
Explanation:
Ja, den er svær, når den skal dække over alle typer ferieindkvartering! Min første tanke var, at bruge en konstruktion med "ledige", altså "ledige værelser/lejligheder/etc.", men det er selvfølgelig knap så "elegant" en løsning. Jeg kunne ikke lige komme i tanke om et synonymt subjektiv, men det var måske i virkeligheden en bedre løsning?
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Tak til alle. Jeg foretrækker Vis ledige men det var godt med noget inspiration!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3ledige xxx
Barbara Østergaard
4 +2tjek for rådighed
lone (X)
4Klik på "Undersøg muligheder"
PCovs
4Se udbud
Kjeld Holm (X)


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
check availability
ledige xxx


Explanation:
Ja, den er svær, når den skal dække over alle typer ferieindkvartering! Min første tanke var, at bruge en konstruktion med "ledige", altså "ledige værelser/lejligheder/etc.", men det er selvfølgelig knap så "elegant" en løsning. Jeg kunne ikke lige komme i tanke om et synonymt subjektiv, men det var måske i virkeligheden en bedre løsning?


    Reference: http://www.danskehoteller.dk/
Barbara Østergaard
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Tak til alle. Jeg foretrækker Vis ledige men det var godt med noget inspiration!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henning Andersen (X)
21 mins

agree  Pernille Chapman: Eller måske "Se ledige" for at bruge lidt af Kjelds forslag?
11 hrs

agree  medic: Se ledige
16 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tjek for rådighed


Explanation:
Håber det hjælper dig!


    Reference: http://www.chalainrental.com/webd/conditions.htm
lone (X)
Canada
Works in field
Native speaker of: Danish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted (X)
4 hrs
  -> Mange tak!

agree  Katja Helmich
20 hrs
  -> Mange tak!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Se udbud


Explanation:
for at se ledige perioder og priser.

Kjeld Holm (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish

3 days 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Klik på "Undersøg muligheder"


Explanation:
for at se hvilke priser og datoer, der er til rådighed".

Bare et forslag for at undgå "ledig" og lignende.

PCovs
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search