Channel letters

Danish translation: profilbogstaver

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Channel letters
Danish translation:profilbogstaver
Entered by: Ann Louise Rodríguez

08:18 Apr 26, 2006
English to Danish translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: Channel letters
Hej alle,

Jeg har ikke før hørt om dette udtryk, så jeg ville sætte stor pris på lidt hjælp ;-)

Used truck sales should be clearly identified by adding "Used Trucks" with channel letters on the facade.

Mvh,

Ann Louise
Ann Louise Rodríguez
Spain
profilbogstaver
Explanation:
"profil" beskriver vist bedre hvad der er tale om.
Selected response from:

Edith Goebel
Grading comment
Mange tak for jeres hjælp.

Mvh,

Ann Louise
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1profilbogstaver
Edith Goebel
4kanalbogstaver
Derringdo


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
channel letters
profilbogstaver


Explanation:
"profil" beskriver vist bedre hvad der er tale om.


    Reference: http://www.bentzen-neon.dk/?acc=129
Edith Goebel
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mange tak for jeres hjælp.

Mvh,

Ann Louise

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Jeg mener, du har ret. Men hvilken facade er der tale om her? - Ja, det var den, jeg tænkte på.
1 hr
  -> Tak. Mener du facaden i Ann Louises tekst? Måske skal teksten stå hen over brugtvognsforhandlerens forretning.

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
channel letters
kanalbogstaver


Explanation:
Der er tale om de tredimensionelle plastikbogstaver, der bla. bruges på butiksfacader og kan gøres lysende med pærer eller neon. Se fx. www.signletters.com/Products/Channel/channel.html

På google er der enkelte hits for kanalbogstaver men måske er det bedre at bruge en hel sætning til at beskrive hvad der er tale om. Ét hit på: http://www.vinkkunststoffen.nl/Files/Filer/Vink Denmark/Den_...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-04-26 09:40:43 GMT)
--------------------------------------------------

Medmindre teksten er meget specifik, vil det bedste måske være at anvende: ".... skrevet på facaden" da det ser ud til, at de andre muligheder er sjældent brugte fagudtryk.


    Reference: http://signletters.com/Products/Channel/channel.html
    Reference: http://vinkkunststoffen.nl/Files/Filer/Vink%20Denmark/Den_Si...
Derringdo
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search