Certified Financial Manager

Dutch translation: financieel manager, gecertificeerd financieel manager

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Certified Financial Manager
Dutch translation:financieel manager, gecertificeerd financieel manager
Entered by: Jack den Haan

20:55 Apr 20, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: Certified Financial Manager
Is er een algemene Nederlandse vertaling voor dit beroep? Of is het onvertaalbaar? Of wat komt er in Nederland het dichtstbij in de buurt?

Thx, Jacki
Jacki
Netherlands
gediplomeerd financieel manager
Explanation:
Van Amerongen: certified = gediplomeerd; financial management = financieel beheer/bestuur, financieel management

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-04-20 21:17:54 GMT)
--------------------------------------------------

Van Dale geeft voor \'certificeren\': officieel verklaren of getuigen, op ambtseed verklaren, door ondertekening bevestigen. Wellicht is \'gecertificeerd\' een beter alternatief voor \'gediplomeerd\'. Of gediplomeerd c.q. gecertificeerd financieel manager een algemene beroepsaanduiding in Nederland is weet ik helaas niet.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Bedankt. In deze context paste een omschrijvende vertaling beter dan het letterlijk te laten staan.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Certifed Financial Manager (CFM)
Willeke Barens
3 +1gediplomeerd financieel manager
Jack den Haan


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
certified financial manager
gediplomeerd financieel manager


Explanation:
Van Amerongen: certified = gediplomeerd; financial management = financieel beheer/bestuur, financieel management

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-04-20 21:17:54 GMT)
--------------------------------------------------

Van Dale geeft voor \'certificeren\': officieel verklaren of getuigen, op ambtseed verklaren, door ondertekening bevestigen. Wellicht is \'gecertificeerd\' een beter alternatief voor \'gediplomeerd\'. Of gediplomeerd c.q. gecertificeerd financieel manager een algemene beroepsaanduiding in Nederland is weet ik helaas niet.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 31
Grading comment
Bedankt. In deze context paste een omschrijvende vertaling beter dan het letterlijk te laten staan.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  11thmuse: bevoegd ?
1 hr

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
certified financial manager
Certifed Financial Manager (CFM)


Explanation:
zie de websites vanb diverse hogescholen in Nederland waar de opleiding voor dit diploma wordt gegeven - niet vertalen dus

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 17 hrs 17 mins (2005-04-22 14:13:01 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

reactie: Ik zou in dat geval de beschrijving eraan toevoegen, omdat het om een bekende opleiding c.q. afkorting gaat.


Willeke Barens
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Bedankt Willeke, maar in deze context paste een omschrijvende vertaling toch beter dan het letterlijk te laten staan.
The asker has declined this answer
Comment: Bedankt Willeke, maar in deze context paste een omschrijvende vertaling toch beter dan het letterlijk te laten staan.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search