accounting shared service centre

Dutch translation: boekhouding van/voor (centrum voor) gedeelde diensten

12:29 May 25, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: accounting shared service centre
Een vereiste voor de functie van Manager Crediteurenadministratie is

"Experience in working in a multinational structure or accounting shared service centre"
Rik Schraag
Netherlands
Dutch translation:boekhouding van/voor (centrum voor) gedeelde diensten
Explanation:
maar er wordt ook dikwijls "shared services" gebruikt, al dan niet met hoofdletters...
Selected response from:

Gerda Rijsselaere
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3boekhouding van/voor (centrum voor) gedeelde diensten
Gerda Rijsselaere
2boekhoudkantoor
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
boekhouding van/voor (centrum voor) gedeelde diensten


Explanation:
maar er wordt ook dikwijls "shared services" gebruikt, al dan niet met hoofdletters...

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8

18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
boekhoudkantoor


Explanation:
Is dit niet gewoon een ingewikkelde (pompeuze) manier van aanduiden van een kantoor dat de boekhouding voor bedrijven doet (en dat dus door die bedrijven 'gedeeld' wordt)?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gerda Rijsselaere: toch niet, het is een specifieke term voor een afdeling in grote ondernemingen (bv. banken) waar de gezamenlijke boekhouding gebeurt voor een aantal "gedeelde" diensten
31 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search