Chart of general ledger

Dutch translation: grootboekrekeningschema

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Chart of general ledger
Dutch translation:grootboekrekeningschema
Entered by: Jack den Haan

10:33 Apr 9, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: Chart of general ledger
general ledger betekent algemeen grootboek, maar wat wordt er met chart bedoeld? een diagram??
Simone Michels
Belgium
schema van algemeen grootboek
Explanation:
Ben het niet oneens met Evert, maar vraag me af of misschien iets anders wordt bedoeld. Eventueel 'rekeningschema' i.p.v. 'schema'.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 33 mins (2005-04-09 15:07:23 GMT)
--------------------------------------------------

De context zal hierover waarschijnlijk uitsluitsel geven.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Grafiek (diagram, grafische voorstelling) van algemeen grootboek
Evert DELOOF-SYS
4 +1grootboekrekeningschema
Gerard de Noord
2 +2schema van algemeen grootboek
Jack den Haan


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
chart of general ledger
Grafiek (diagram, grafische voorstelling) van algemeen grootboek


Explanation:
Grafiek, in de zin van een grafische weergave van een verzameling numerieke gegevens (--> chart);
desnoods diagram (als het een diagram betreft -> http://www.devpro.ch/Hollandais/versionMultipostHol.html);
en als je niet weet hoe de 'chart' wordt weergegeven kun je er m.i. ook 'grafische voorstelling' van maken.

... Grafiek maandcijfers privé 1928-1936. 10. Grootboek 1942-1949. 11. Grootboek 1950-1960 (jul);. Grafiek jaarcijfers inkoop, verkoop, netto en bruto winst ...
www.jvdn.nl/Downloads/2004_WvdN_inventaris.pdf
... Met Chart kunnen een of meerdere grafiek-variabelen worden gedeclareerd.Een chart-variable bevat alle gegevens die noodzakelijk zijn om een grafiek af ...
www.astona.nl/Handleiding/ ModelTaal/chart_declaratie.htm -

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Grafische voorstelling van het grootboek. Dat 'algemeen' hoeft volgens mij niet. We kennen toch maar één grootboek?
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
chart of general ledger
schema van algemeen grootboek


Explanation:
Ben het niet oneens met Evert, maar vraag me af of misschien iets anders wordt bedoeld. Eventueel 'rekeningschema' i.p.v. 'schema'.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 33 mins (2005-04-09 15:07:23 GMT)
--------------------------------------------------

De context zal hierover waarschijnlijk uitsluitsel geven.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Ik ben het eens met je twijfel. Navragen bij de klant. Het opnieuw laten drukken van het jaarverslag kan nogal duur uitpakken.
2 mins

agree  Ariser: Chart of accounts -> schema
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
chart of general ledger
grootboekrekeningschema


Explanation:
De punten zouden eigenlijk naar Jack moeten gaan. 'Chart of general ledger' betekent duidelijk iets anders dan 'a chart of the general ledger'.

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariser: Chart of accounts -> schema
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search