a through journey

Dutch translation: indirecte vlucht

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a through journey
Dutch translation:indirecte vlucht
Entered by: Chris Hopley

08:45 Oct 1, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Aerospace / Aviation / Space
English term or phrase: a through journey
"Changing a direct journey into a through journey is not possible"
Dit is een vlucht met tussenstops i.t.t. een rechtstreekse vlucht. Is hier een NL term voor?
Geale de Vries
Norway
indirecte vlucht
Explanation:
Een vlucht kan of rechtstreeks of indirect zijn. In dit geval gaat het kennelijk om een rechtstreekse vlucht die niet als indirecte vlucht kan worden omgeboekt.

-> "Wat is het verschil tussen een indirecte vlucht, een rechtstreekse vlucht en een non stop vlucht?
Bij een indirecte vlucht dient u 1 of meerdere malen over te stappen. In het vluchtschema wordt aangegeven waar u dient over te stappen.

Bij een directe vlucht hoeft u niet over te stappen, maar is het wel mogelijk dat het vliegtuig voor bijvoorbeeld een tankstop een tussentijdse landing maakt. In het vluchtschema wordt niet aangegeven dat er een tussenlanding wordt gemaakt omdat de vlucht als één route met één vluchtnummer wordt aangegeven.

Bij een non stop vlucht wordt rechtstreeks, zonder tussenlanding, naar de bestemming gevlogen."
http://www.vertrekpunt.nl/s/34/vliegtickets.html
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6tussenstops
Robert Rietvelt
4indirecte vlucht
Chris Hopley


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
tussenstops


Explanation:
te veranderen in een vlucht met tussenstops. Through journey is trouwens op doorreis.

Robert Rietvelt
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
12 mins

agree  vixen: een vlucht met tussenstop
13 mins

agree  EHL
53 mins

agree  Benny Raemaekers
2 hrs

agree  André Linsen
8 hrs

agree  Michel de Ruyter
2 days 2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
through journey
indirecte vlucht


Explanation:
Een vlucht kan of rechtstreeks of indirect zijn. In dit geval gaat het kennelijk om een rechtstreekse vlucht die niet als indirecte vlucht kan worden omgeboekt.

-> "Wat is het verschil tussen een indirecte vlucht, een rechtstreekse vlucht en een non stop vlucht?
Bij een indirecte vlucht dient u 1 of meerdere malen over te stappen. In het vluchtschema wordt aangegeven waar u dient over te stappen.

Bij een directe vlucht hoeft u niet over te stappen, maar is het wel mogelijk dat het vliegtuig voor bijvoorbeeld een tankstop een tussentijdse landing maakt. In het vluchtschema wordt niet aangegeven dat er een tussenlanding wordt gemaakt omdat de vlucht als één route met één vluchtnummer wordt aangegeven.

Bij een non stop vlucht wordt rechtstreeks, zonder tussenlanding, naar de bestemming gevlogen."
http://www.vertrekpunt.nl/s/34/vliegtickets.html

Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search