cropmarks

Dutch translation: kleurverschillen in de gewassen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cropmarks
Dutch translation:kleurverschillen in de gewassen
Entered by: Iris70

10:26 Apr 16, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Archaeology
English term or phrase: cropmarks
Komt verschillende keren voor in de tekst;
A Neolithic enclosure, recognised from *cropmarks* on aerial photographs. *Cropmarks* in the area show many more ring ditches, as well as a trackway/enclosure system of contemporary date. Cropmark complex indicating an enclosure with field systems and trackways. Ik weet wat het zijn, maar ben op zoek naar een Nederlands woord voor dit fenomeen (overigens niet te verwarren met crop circles)

MTIA,
Iris
Iris70
kleurverschillen in de gewassen
Explanation:
Afhankelijk van het jaargetijde kunnen de archeologische sporen verschijnen als vochtigheidsverschillen in de bovengrond (soilmarks) of als kleurverschillen in de gewassen (cropmarks). Lichte niveauverschillen kunnen worden opgemerkt door de slagschaduw die zij veroorzaken (shadowmarks)
Selected response from:

rodi
Belgium
Grading comment
Nogmaals bedankt Rodi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3kleurverschillen in de gewassen
rodi
3bepaalde kenmerken van gewassen
11thmuse


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
kleurverschillen in de gewassen


Explanation:
Afhankelijk van het jaargetijde kunnen de archeologische sporen verschijnen als vochtigheidsverschillen in de bovengrond (soilmarks) of als kleurverschillen in de gewassen (cropmarks). Lichte niveauverschillen kunnen worden opgemerkt door de slagschaduw die zij veroorzaken (shadowmarks)


    Reference: http://www.arts.kuleuven.be/wea/Luchtfotografie
rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Nogmaals bedankt Rodi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: yes!
49 mins
  -> dank u - prettig weekend

agree  Ljiljana Malovic: In verschillende documenten opgesteld door DG AGRI (European Commission Directorate) komt dezelfde uitdrukking voor; voor info: http://www.europa.eu.int/pol/agr/
51 mins
  -> tks

agree  Mirjam Bonne-Nollen
23 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bepaalde kenmerken van gewassen


Explanation:
• mark [mɑrk /mɑːk]

ww. aankruisen; merken; kenmerken

zn. teken; cijfer; vlek; litteken; doel; kruis; Duitse munteenheid "mark"

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search