Spanish-speaking restaurant

Dutch translation: Spaanstalig restaurant

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Spanish-speaking restaurant
Dutch translation:Spaanstalig restaurant
Entered by: Erica Magielse

11:16 Jan 14, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Spanish-speaking restaurant
Restaurant waar Spaans wordt gesproken.

Dacht zelf aan 'Spaanssprekend restaurant', maar dat klinkt wat vreemd (alsof het restaurant zelf spreekt). Suggesties?
Erica Magielse
Netherlands
Spaanstalig restaurant
Explanation:
een "spaanstalige omgeving" is heel gebruikelijk, dus waarom niet een spaanstalig restaurant?
Selected response from:

hirselina
Grading comment
Ik twijfel tussen deze en die van Maria. Toch voor deze optie gekozen.
Iedereen bedankt voor de suggesties.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +13Restaurant waar Spaans wordt gesproken
Maria Rosich Andreu
4 +2Spaanstalig restaurant
hirselina
3restaurant waar je in het Spaans terecht kunt
Björn Houben
3Restaurant met Spaanssprekend personeel
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +13
spanish-speaking restaurant
Restaurant waar Spaans wordt gesproken


Explanation:
of ... waarin men Spaans spreekt.

Zo zou ik het vertalen.

Maria Rosich Andreu
Spain
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  moya
0 min

agree  Nadjezda Heymans (X): waar Spaans wordt gesproken
7 mins
  -> dankjewel

agree  AllisonK
51 mins

agree  Channa Montijn
1 hr

agree  Berry Prinsen
2 hrs

agree  Jacqueline van der Spek
2 hrs

agree  Katleen Burm (X)
3 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
5 hrs

agree  Tina Vonhof
5 hrs

agree  Peter Leistra
7 hrs

agree  winterjasmij (X)
7 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: soms is de simpelste ook de beste oplossing
21 hrs

agree  Jochen Beheydt
1 day 2 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spanish-speaking restaurant
restaurant waar je in het Spaans terecht kunt


Explanation:
eventueel

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2004-01-14 11:23:50 GMT)
--------------------------------------------------

terechtkunt: 1 woord

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tina Vonhof: Dit zou betekenen dat het personeel Spaans KAN spreken maar het gewoonlijk niet doet.
5 hrs

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Restaurant met Spaanssprekend personeel


Explanation:
Spaanssprekend vooral als één woord. Spaans is namelijk ok een achternaam, en als je hoger hebt, interesseren de connecties van het personeel niet erg.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-14 12:33:59 (GMT)
--------------------------------------------------

honger in plaats van hoger

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Spaanstalig restaurant


Explanation:
een "spaanstalige omgeving" is heel gebruikelijk, dus waarom niet een spaanstalig restaurant?

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 331
Grading comment
Ik twijfel tussen deze en die van Maria. Toch voor deze optie gekozen.
Iedereen bedankt voor de suggesties.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 hr

agree  Tina Vonhof: Dit zou ook kunnen maar dat houdt dan wel in dat men niet alleen Spaans spreekt, maar dat ook b.v. het menu in het Spaans is.
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search