inching pedal

Dutch translation: kruippedaal

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:inching pedal
Dutch translation:kruippedaal
Entered by: Nathalya

12:33 Jun 24, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automation & Robotics / Telescopic handlers
English term or phrase: inching pedal
Zin:

"And the inching pedal allows for smooth manoeuvring at very low speeds, maximum stability and braking precision, regardless of the load."

Dank u!
Nathalya
Belgium
kruippedaal
Explanation:
see
Selected response from:

Christian Schneider
Germany
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +3kruippedaal
Christian Schneider
3inch-pedaal
vic voskuil
3inching pedaal
Tineke Van Beukering


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inching pedaal


Explanation:
inching onvertaald laten

Tineke Van Beukering
Australia
Native speaker of: Dutch

13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
kruippedaal


Explanation:
see


    Reference: http://www.volvo.com/dealers/nl-nl/Kuiken/products/motorgrad...
Christian Schneider
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
3 mins

agree  Jo Lefebure: although "inching-pedaal" is also correct, I always prefer the Dutch equivalent if there is one ;-)
15 mins

agree  vic voskuil: behalve het onderstaande kan ik niets vinden wat hierop tegen is...
10 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inch-pedaal


Explanation:
de meeste heftruckreferenties wijzen richting Toyota, en het valt toch op dat er in het Nederlands (door b.v. Toyota zelf en Logistiek.nl) steeds gesproken wordt van een (rem-)inching pedaal, of gewoon een inching pedaal, of de wat dat betreft betere "Nederlandse" versie: inch-pedaal.
Voor uitleg zie: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?t=5861&st...
"Met het Inch pedaal regel je de oliestroom tussen de aandrijving (rijmotoren) en het Hef-frame, als je dus incht haal je olie weg bij de rijmotor en brengt extra olie naar het hefframe, dit is ideaal als je een vrachtwagen laadt omdat, je tijdens het aanrijden naar de vrachtwagen toch snelheid wil verminderen en tegelijkertijd je bak omhoogt brengt. Als je het kunstje goed beheerst hoef je niet eens de rem te gebruiken."

...en dat durf ik eerlijk gezegd geen kruippedaal te noemen noch durf ik de schrijver van dat stukje, "Salesman", een niet te negeren expert te noemen, maar ja, hij weet er waarschijnlijk wel meer van dan ik...)

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: Mooi verhaal, maar hopelijk niet al te serieus bedoeld (door Mr. Salesman, bedoel ik). Het lijkt me in elk geval niet een gangbare definitie c.q. toepassing en het houdt ook weinig verband met de Engelse term of de toelichting uit de context.
1 hr
  -> tja....klopt inderdaad: er is geen enkel vergelijkbaar bewijs te vinden voor Salesmans uitleg...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search