Pedestrian Impact Sensing Module

Dutch translation: (sensor)module die een botsing met een voetganger meet / waarneemt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Pedestrian Impact Sensing Module
Dutch translation:(sensor)module die een botsing met een voetganger meet / waarneemt
Entered by: Henk Peelen

10:26 Apr 14, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Automotive
English term or phrase: Pedestrian Impact Sensing Module
Dit wordt als volgt beschreven:

'...a new feature that lifts the bonnet slightly in the event of a pedestrian being hit to cushion their impact'
Shayna Barby (X)
(sensor)module die een botsing met een voetganger meet / waarneemt
Explanation:
zou kunnen
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2(sensor)module die een botsing met een voetganger meet / waarneemt
Henk Peelen
4niet vertalen
Channa Montijn
4impactsensor voor voetgangers
Ballistic
4 -1botsingsdetectiemodule voor voetgangers
Jack den Haan


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
(sensor)module die een botsing met een voetganger meet / waarneemt


Explanation:
zou kunnen

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
55 mins

agree  Jack den Haan: Inhoudelijk zeker meer eens, maar 'bekt' niet zo lekker vind ik.
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
pedestrian impact sensing module
botsingsdetectiemodule voor voetgangers


Explanation:
Ik zou geneigd zijn Pedestrian Impact Sensing Module als een eigennaam te beschouwen (wat het mijns inziens ook daadwerkelijk is), en onvertaald te laten.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 196

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Willeke Barens: nee, geen eigennaaam volgens mij, ik vind die botsingsdetectie voor voetgangers een goede vertaling
41 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pedestrian impact sensing module
niet vertalen


Explanation:
Over het algemeen worden dit soort systemen niet vertaald. Dit is een vrij nieuw onderdeel en dan zou ik al helemaal voor de originele Engelse benaming gaan. Wel kan daarna het systeem worden omschreven en dan zou ik kiezen voor: aanrijdingssensoreenheid voetgangers (klinkt wat raar, maar handleidingen voor de auto-industrie hanteren vaak dit soort constructies).
Botsing wordt meestal niet gebruikt... aanrijding wel.

Channa Montijn
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pedestrian impact sensing module
impactsensor voor voetgangers


Explanation:
een impactsensor stuurt een airbag of, in dit geval, de speciale aandrijving voor de motorkap.

Ballistic
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 41




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search