International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

shore power contactor for generator power/shore power switching

Dutch translation: netstroomaansluiting voor generatorvermogen /netvermogen schakeling

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shore power contactor for generator power/shore power switching
Dutch translation:netstroomaansluiting voor generatorvermogen /netvermogen schakeling
Entered by: Sandra Ponfoort

07:54 Apr 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Elektrische installatie
English term or phrase: shore power contactor for generator power/shore power switching
Gaat over vrachtwagen met stroomunit aan boord.
shore power contactor voor generatorvermogen/shore power switching (schakelen naar shore stroom?)
Veel verder kom ik niet echt. Bottleneck is "shore". Heeft iets met buitenboord te maken, of het verkrijgen van stroom als op thuisbasis? Help!
Sandra Ponfoort
...
Explanation:
Meer context zou kunnen helpen. Liever ook de vraag wat duidelijker stellen. Volgens mij vraag je twee termen in plaats van eentje.

shore is afgekeken van de scheepvaart
Kluwer groot polytechnisch:
shore end of cable = kustkabel

Bij de vrachtwagen heeft het volgens mij te maken met aansluiting op het elektriciteitsnet (is het misschien een koelwagen?).

Vertaalpoging:
netschakelaar voor generatorvermogen / schakelen van het netvermogen

Echter: de combinatie van net en generatorvermogen komt me vreemd voor.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Dank voor achtergrond, heb deel van jouw oplossing gebruikt
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1externe contactgever voor generatorvoeding / schakelen van de externe voeding
Jack den Haan
2...
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
...


Explanation:
Meer context zou kunnen helpen. Liever ook de vraag wat duidelijker stellen. Volgens mij vraag je twee termen in plaats van eentje.

shore is afgekeken van de scheepvaart
Kluwer groot polytechnisch:
shore end of cable = kustkabel

Bij de vrachtwagen heeft het volgens mij te maken met aansluiting op het elektriciteitsnet (is het misschien een koelwagen?).

Vertaalpoging:
netschakelaar voor generatorvermogen / schakelen van het netvermogen

Echter: de combinatie van net en generatorvermogen komt me vreemd voor.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225
Grading comment
Dank voor achtergrond, heb deel van jouw oplossing gebruikt

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
externe contactgever voor generatorvoeding / schakelen van de externe voeding


Explanation:
Shore heeft betrekking op de 'buitenwereld' bezien in de context van de elektriciteitsvoorziening aan boord van bijv. een motorvoertuig (campers, vrachtwagens, autobussen etc.) of jacht. De 'power contactors' zijn de 'contactgevers' (Kluwer WB Elektrotechniek en Elektronica) of stekkerdozen die hiervoor aan buitenkant van het voertuig zijn aangebracht. Zie hiervoor de onderstaande internetsite. Daarop kun je buiten bijv. een generator aansluiten, maar ook een aansluiting maken met het openbare elektriciteitsnet, afhankelijk natuurlijk van wat met de elektriciteitsvoorziening aan boord mogelijk is. Naar mijn mening kun je dit vertaalkundig aardig vangen met: externe-voedingscontactgever voor generatorvermogen / schakelen van de externe voeding, of, zoals iets vollediger zoals boven: externe contactgever voor generatorvoeding / schakelen van de externe voeding.


    Reference: http://shopping.msn.com/marketplace.aspx?pmpType=1&pcId=9612...
Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 196

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Channa Montijn
2 hrs
  -> Thanks Channa




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search