internal waistline reinforcement

Dutch translation: inwendige versterking van de taillelijn, inwendige flankversterking

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:internal waistline reinforcement
Dutch translation:inwendige versterking van de taillelijn, inwendige flankversterking
Entered by: Jack den Haan

08:43 Nov 24, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / botsbeveiliging
English term or phrase: internal waistline reinforcement
"The door internal waistline reinforcement had to be accommodated in the very limited space available below the side window"
Een zijdelingse botsbeveiliging in het portier op heuphoogte.
Is hier een betere (kortere) uitdrukking voor?
Donato
Norway
interne versterking van de taillelijn
Explanation:
De 'waistline' is de zg. taillelijn van de carrosserie, of in dit geval van een deel van de carrossorie. Dus: interne versterking van de taillelijn van de portier. Heeft dus niets te maken met heuphoogte. Succes!
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Bedankt Jack,
je was erg snel!
Mede op grond van de andere commentaren koos ik: "inwendige versterking van de portier".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2interne versterking van de taillelijn
Jack den Haan
4(inwendige) flankversterking
Harry Borsje
3inwendige versterking van de langsrichting
11thmuse


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
interne versterking van de taillelijn


Explanation:
De 'waistline' is de zg. taillelijn van de carrosserie, of in dit geval van een deel van de carrossorie. Dus: interne versterking van de taillelijn van de portier. Heeft dus niets te maken met heuphoogte. Succes!

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 196
Grading comment
Bedankt Jack,
je was erg snel!
Mede op grond van de andere commentaren koos ik: "inwendige versterking van de portier".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
13 mins
  -> Thanks, Kate.

agree  Alice Saunders (X)
1 hr
  -> Thanks, Alice.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(inwendige) flankversterking


Explanation:
Het begrip taille voor een auto is prima voor marketing die zich op het design richt, maar lijkt me hier niet op z'n plaats. Inwendige of interne kun je er hier aan toevoegen, maar lijkt me, mede gezien de rest van de zin, overbodig.


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-11-24 14:04:47 GMT)
--------------------------------------------------

@Jack: ik moet je gedeeltelijk gelijk geven, in zoverre dat versteviging beter op z'n plaats is dan versterking. De gangbare terminologie is *verstevigingen in de portieren*; daar waar wel over flankverstevigingen wordt gesproken, zitten die nl. niet (persé) in de portieren.

http://www.auto55.be/test/573-audi-a4-cabrio-2-tdi/9394

(en de Googles voor taillelijn + auto onderstrepen wel degelijk dat dit een term is die in het kader van carrosseriedesign - en dus marketing - wordt gebruikt en niet in combinatie met veiligheid; uiteraard leiden er vele wegen naar Rome, maar een (inwendige) 'versterking van de taillelijn' komt zo wel in een ander daglicht te staan)


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 164

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Autowoordenb. E-N van Wagenaar Hummelinck - geen marketing maar een techn. woordenboek op dit vakgebied - schroomt niet om "taillelijn" in de mond te nemen. Bovendien zo'n 1280 googles voor taillelijn i.c.m. auto. Geen enkele voor flankversterking(auto)
2 hrs
  -> Zie added note

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inwendige versterking van de langsrichting


Explanation:
klinkt dit niet begrijpelijk?

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 30




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search