lifter plate

Dutch translation: lagerplaat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lifter plate
Dutch translation:lagerplaat
Entered by: Ronald van Riet

09:44 Oct 29, 2012
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / motorcycle clutch servici
English term or phrase: lifter plate
in een handleiding voor het uit elkaar halen van de koppeling van een motorfiets:

If you need to disassemble the clutch friction disc pack, loosen the 5 lifter plate bolts 1 turn.

Weet iemand een goed overzicht van dit soort termen? Er komen in het stuk nog enkele heel specieifieke soortgelijke termen voor.If you need to disassemble the clutch friction disc pack, loosen the 5 lifter plate bolts 1 turn.
Ronald van Riet
druklager
Explanation:
...ook wel een koppelingsdruklager (clutch lifter plate) genoemd.
De druklager bediend de koppeling.

'Als een meedraaiend druklager wordt toegepast, kan het pedaal vanuit de
ruststand over een bepaalde afstand worden opgetild.'

http://ricblues.nl/techniek/Technisch Specialist 93430/Vakth...
Selected response from:

SameraD
Grading comment
hoewel ik voor een andere vertaling heb gekozen, wil ik hier toch vier punten voor geven vanwege de uiterst bruikbare link naar het cursusmateriaal
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4lagerplaat
arianek
4druklager
SameraD
4klepstoter(Am.) of stoterstang(eng) plaat
Mariette van Heteren


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klepstoter(Am.) of stoterstang(eng) plaat


Explanation:
klepstoter(Am.) of stoterstang(eng) plaat


    Reference: http://www.autodictio.com/Nederlands-en_nl
Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: dit is het helaas niet: we praten hier over de koppeling, niet over de kleppen, die zitten aan de andere kant van de motor, maar ik zal die site eens bekijken


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
druklager


Explanation:
...ook wel een koppelingsdruklager (clutch lifter plate) genoemd.
De druklager bediend de koppeling.

'Als een meedraaiend druklager wordt toegepast, kan het pedaal vanuit de
ruststand over een bepaalde afstand worden opgetild.'

http://ricblues.nl/techniek/Technisch Specialist 93430/Vakth...

SameraD
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
hoewel ik voor een andere vertaling heb gekozen, wil ik hier toch vier punten voor geven vanwege de uiterst bruikbare link naar het cursusmateriaal

1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lagerplaat


Explanation:
ik ben via het onderdeelnummer gekomen op:
2022360-300-010 clutch lifter plate
op Nederlandse sites met datzelfde nummer: koppeling lagerplaat.
Als je zoekt op afbeeldingen zie je dat het om hetzelfde onderdeel gaat, ook koppelingsklaver genoemd vanwege de vorm.

arianek
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 59




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search