Cost of ownership

Dutch translation: gebruikskosten

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cost of ownership
Dutch translation:gebruikskosten

17:12 Feb 4, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Cost of ownership
Dit is niet de "c of o" voo een bedrijf, maar ik zoek de term voor een particulier. Bijvoorbeeld van een auto. De prijs die je betaalt hebt is de kostprijs, maar de prijs die het rijden, verzekren, onderhoud etc. is de ????
Ik zit de hele tijd met "exploitatiekosten" in m'n hoofd en kan niet meer op een ander woord komen.
Wie weet beter,c.q. mooier????
Youp Kila
Belgium
gebruikskosten
Explanation:
vb.:

"Voor sommigen is de Atos ideaal voor in de stad. Anderen zien hem meer als een middel om in het weekend de sleur te ontvluchten. Wie een zakelijke instelling heeft, ziet vooral zijn praktische kant, en de voordelen van de lage gebruikskosten. De Atos is een van a tot z multifunctionele auto."

Selected response from:

Serge L
Grading comment
Bedankt allemaal voor de hulp. Als je een keer gefixeerd raakt op een woord, dan is het eind zoek. En sorry voor de tikfouten.
Youp
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2gebruikskosten
Massimo Lencioni
4gebruikskosten
Serge L


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gebruikskosten


Explanation:
vb.:

"Voor sommigen is de Atos ideaal voor in de stad. Anderen zien hem meer als een middel om in het weekend de sleur te ontvluchten. Wie een zakelijke instelling heeft, ziet vooral zijn praktische kant, en de voordelen van de lage gebruikskosten. De Atos is een van a tot z multifunctionele auto."




    Reference: http://www.hyundai.nl/modellen/atosm/atosm_middle_intro.html
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Bedankt allemaal voor de hulp. Als je een keer gefixeerd raakt op een woord, dan is het eind zoek. En sorry voor de tikfouten.
Youp

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gebruikskosten


Explanation:
Of "gebruikskosten en vaste kosten" als je nader wilt specificeren, maar volgens mij worden onder de "gebruikskosten" ook vaak de vaste kosten geschaard.
Er zijn volop websites te vinden die deze termen bevestigen.


    Reference: http://www.autozine.nl/archief/autozine29.html
    Reference: http://www.fiat.nl/news/pop-up20.html
Massimo Lencioni
Native speaker of: Italian
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: vaste kosten!
14 hrs

agree  Jan Duinstra
15 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search