contractor

Dutch translation: contractant

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:contractor
Dutch translation:contractant
Entered by: Jacki

01:04 Jan 20, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: contractor
Met contractor wordt hier iemand bedoeld is voor een bedrijf werkt maar niet in loondienst is, zoals een conciërge, schilder of kantinepersoneel.
Jacki
Netherlands
contractant
Explanation:
in Van Dale wordt dit omschreven als:
contractant
con•trac•tant
1 iem. die een contract sluit

Inderdaad is de normale vertaling "aannemer" maar in dit geval klopt dit niet. Het gaat over iemand die een bepaald contract afsluit om een bepaald werk uit te voeren (wat een aannemer ook doet maar in een andere context),
groetjes,
chanti
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Dat is precies wat ik zocht. Bedankt Chanti.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6contractant
Chantal Henno
5 +2aannemer, bouwondernemer
Ramses (X)


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
aannemer, bouwondernemer


Explanation:
definition of contractor is : someone (a person or firm) who contracts to build.


    Reference: http://lookwayup.com/free/dictionary.htm
Ramses (X)
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eldira
2 hrs

agree  Henk Peelen
3 hrs

neutral  Pleun Van Weeghel: Zelfstandige Zonder Personeel, ook wel ZZP-er genoemd?
12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
contractant


Explanation:
in Van Dale wordt dit omschreven als:
contractant
con•trac•tant
1 iem. die een contract sluit

Inderdaad is de normale vertaling "aannemer" maar in dit geval klopt dit niet. Het gaat over iemand die een bepaald contract afsluit om een bepaald werk uit te voeren (wat een aannemer ook doet maar in een andere context),
groetjes,
chanti

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406
Grading comment
Dat is precies wat ik zocht. Bedankt Chanti.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Quark: bij aannemer denkt men aan bouwwerken; een schilder neemt ook schilderwerken aan. Contractant is ruimer.
6 hrs
  -> bedankt

agree  Anne Lee
10 hrs

agree  Saskia Steur (X): of leverancier, onderaannemer
11 hrs

agree  Benny Raemaekers
13 hrs

agree  David Nielson (X)
15 hrs

agree  Satie
1 day 10 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search