facilitate

Dutch translation: mogelijkheden scheppen voor, mogelijk maken

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:facilitate
Dutch translation:mogelijkheden scheppen voor, mogelijk maken
Entered by: Jacki Uitslag

13:18 Jan 23, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: facilitate
Kan "to facilitate" ook iets anders betekenen dan "vergemakkelijken".

bv. She facilitated and became directly involved in a transaction between xxx and yyy.

Het gaat hierbij om een transactie tussen een Am. bedrijf en een bedrijf in Libië, wat dus eigelijk verboden is.

Jacki
Jacki Uitslag
Netherlands
Ze schiep de mogelijkheden voor ...
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 13:25:46 (GMT)
--------------------------------------------------

en raakte direct betrokken bij
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Jaaaa. Bedankt naamgenoot :-) Jacki
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6Ze schiep de mogelijkheden voor ...
Jacqueline van der Spek
3 +1bereidde de transactie voor
Nicolette Ri (X)
3verschafte zich de argumenten
Drs. Pieter Stolwijk


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
Ze schiep de mogelijkheden voor ...


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 13:25:46 (GMT)
--------------------------------------------------

en raakte direct betrokken bij

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832
Grading comment
Jaaaa. Bedankt naamgenoot :-) Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
43 mins
  -> dank je wel, Henk

agree  AAAmedical
1 hr
  -> thank you!

agree  Satie
1 hr
  -> thank you!

agree  Ariser
2 hrs
  -> thank you!

agree  David Nielson (X)
2 hrs
  -> thank you, David

agree  vixen
2 hrs
  -> thank you!

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verschafte zich de argumenten


Explanation:
evt. vond dat zij wel kon...

Drs. Pieter Stolwijk
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 40

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bereidde de transactie voor


Explanation:
of: hielp bij de voorbereiding van
Misschien een andere oplossing?

Nicolette Ri (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search