potential airport landlords

Dutch translation: potentiële luchthavenverhuurders

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:potential airport landlords
Dutch translation:potentiële luchthavenverhuurders
Entered by: Adela Van Gils

19:53 Apr 4, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: potential airport landlords
potentiële luchthaven ?? eigenaren kan hier niet, exploitanten klinkt me ook niet goed in de oren. het woord landlords komt nog een aantal keren terug in de tekst. Ik heb een keer authoriteiten, maar zoek nog naar iets beters. Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
potentiële luchthavenexploitanten
Explanation:
Waarom niet? Misschien moet je op dit eitje nog effe broeden ;-) Anders gewoon letterlijk: potentiële luchthavenverhuurders?
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Bedankt. Ik zoek nog een betere oplossing. Maar dit komt er het dichtst bij.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2potentiële luchthaveneigenaren
Bram Poldervaart
3 +1potentiële luchthavenexploitanten
Jack den Haan


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
potentiële luchthaveneigenaren


Explanation:
Het aantal charterpassagiers steeg met 5,2 procent, volgens luchthaveneigenaar
BIAC dankzij een verhoogd aanbod van de Belgische chartermaatschappijen ...

Succes Bram


    Reference: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=7767
Bram Poldervaart
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: De landlord is gewoonlijk de eigenaar (kan een persoon of een maatschappij zijn).
1 hr

agree  Fred ten Berge
5 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
potentiële luchthavenexploitanten


Explanation:
Waarom niet? Misschien moet je op dit eitje nog effe broeden ;-) Anders gewoon letterlijk: potentiële luchthavenverhuurders?

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 179
Grading comment
Bedankt. Ik zoek nog een betere oplossing. Maar dit komt er het dichtst bij.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fred ten Berge: 'verhuurders' zou uit de toon vallen // landlord hoeft niet per se eigenaar te zijn
5 hrs
  -> Dat eerste vind ik ook, maar in het Engels komt de dissonant bij mij nog veel harder aan! Met het tweede ben ik het overigens ook eens.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search