hidden void

Dutch translation: verborgen echtheidskenmerk

18:12 Aug 3, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
English term or phrase: hidden void
Sentence to translate: "Original document has hidden void on front that appears when photocopied."

On the side of the birth certificate it says "Void when altered or erased" and this sentence only shows when the certificate is photocopied.

Dutch translation: verborgen ongeldigheidsstempel of zegel?
Iris Sturbaut
Australia
Dutch translation:verborgen echtheidskenmerk
Explanation:
Dit wordt bijvoorbeeld gehanteerd voor de Verklaring omtrent het Gedrag en andere officiële documenten.
Selected response from:

Lianne Wouters
Netherlands
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2verborgen echtheidskenmerk
Lianne Wouters
2verborgen ongeldigheidswaarschuwing
Ron Willems


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
verborgen echtheidskenmerk


Explanation:
Dit wordt bijvoorbeeld gehanteerd voor de Verklaring omtrent het Gedrag en andere officiële documenten.

Example sentence(s):
  • Vanaf volgende maand leggen grensbewakers elk paspoort in een elektronische paspoortlezer. De scanner herkent valse paspoorten op grond van de papiersoort en verborgen echtheidskenmerken, stelt de marechaussee.
Lianne Wouters
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Moor: Ik denk dat beide kenmerken vervalsingen willen te tegengaan, zodat jou antwoord wel wat beter lijkt dan ongeldigheidswaarschuwing. Niet zeker of dat een woord is... Echtheidskenmerk is wel degelijk een woord.
37 mins

neutral  Ron Willems: het is misschien ook wel een soort echtheidskenmerk, maar is deze term wel specifiek genoeg voor een verborgen tekst die alleen op kopieën opduikt en die waarschuwt tegen het wijzigen of verwijderen van informatie?
4 hrs

agree  R. van Maanen: Goede vertaling! Zie ook http://www.dnb.nl/betalingsverkeer/eurobankbiljetten-en-munt... hier worden voorbeelden gegeven van echtheidskenmerken.
10 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
verborgen ongeldigheidswaarschuwing


Explanation:
lijkt me iets beter passen bij de tekst "Void when altered or erased" dan jouw eigen voorstel van -stempel of -zegel.

maar ik heb geen idee of er een "vaste" term voor dit soort stiekeme teksten bestaat...

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search