flood feed, starved feed

Dutch translation: flood feed, starved feed (materiaaltoevoer in actief stand, materiaaltoevoer in slaapstand)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flood feed, starved feed
Dutch translation:flood feed, starved feed (materiaaltoevoer in actief stand, materiaaltoevoer in slaapstand)
Entered by: Ljiljana Malovic

07:34 Apr 25, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: flood feed, starved feed
Twee modi waarin een aanvoerband/feeder additieven kan toevoegen aan PE in een extruder..
Leo ben je daar? Of iemand anders? Een beetje meer procestechnologie dan ik had verwacht..
Titia Meesters
---
Explanation:
op deze pagina is de foto van een starve feeder te zien met de omschrijving van wat 'ie doet ezv.:

https://vs9.gbs.com/www.maguire.com/page.php/seriesmsf.htm

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2005-04-25 08:13:34 GMT)
--------------------------------------------------

misschien een gok:

actief stand (van materiaaltoevoer)
en
slaapstand (van materiaaltoevoer)

want tijdens de flood feeding operation wordt het materiaal constant toegevoegd en tijdens de staarve feeding operation wordt het materiaal met 50% minder capaciteit toegevoegd
Selected response from:

Ljiljana Malovic
Netherlands
Grading comment
Met dank voor het meedenken..
uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om het onvertaald te laten, dat leek me toch het meest duidelijk.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3---
Ljiljana Malovic
3++
Leo te Braake | dutCHem
2overmaat, ondermaat
Harry Borsje


Discussion entries: 5





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
---


Explanation:
op deze pagina is de foto van een starve feeder te zien met de omschrijving van wat 'ie doet ezv.:

https://vs9.gbs.com/www.maguire.com/page.php/seriesmsf.htm

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2005-04-25 08:13:34 GMT)
--------------------------------------------------

misschien een gok:

actief stand (van materiaaltoevoer)
en
slaapstand (van materiaaltoevoer)

want tijdens de flood feeding operation wordt het materiaal constant toegevoegd en tijdens de staarve feeding operation wordt het materiaal met 50% minder capaciteit toegevoegd


Ljiljana Malovic
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 1
Grading comment
Met dank voor het meedenken..
uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om het onvertaald te laten, dat leek me toch het meest duidelijk.

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
overmaat, ondermaat


Explanation:
is maar een ideetje; in het eerste geval bepaalt de trechter c.q. de schroef de mate waarin het additief wordt toegevoegd, in het tweede geval wordt dat uitsluitend bepaald door de additieftoevoer

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 150

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
++


Explanation:
Op basis van de link bij -- verzin ik hier de begrippen:
Flood feed: onbeperkte toevoer
Starve feeder: gedoseerde toevoer

Als er niets uit de kunststofbranche zelf komt, dan kun je er van uitgaan dat deze begrippen op zijn minst begrepen worden.

credits uiteraard voor collega Malov!

Leo te Braake | dutCHem
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 268




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search