scan-axis motor

Dutch translation: motor van de scan-as of scankop

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scan-axis motor
Dutch translation:motor van de scan-as of scankop
Entered by: Jorim De Clercq

16:58 Jan 2, 2014
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: scan-axis motor
Try to avoid pulling the substrate out from the input path, because this reverses the normal direction of movement, and could damage printer parts.
Turn on the printer.

Scan-axis motor electrical current limit.
Turn off the printer.

Dit is een tekst over een grote plotter. Wat betekent 'scan-axis motor'?

Bedankt!
Jorim De Clercq
Ecuador
motor van de scan-as of scankop
Explanation:
Wat ik uit de tekst kan afleiden gaat het hier over de motor die het gedeelte aandrijft dat het document scant. Deze wordt aangedreven door een klein motortje. Dit kan zowel de as zijn die je bij bijvoorbeeld een kopieermachine ziet die onder de glasplaat beweegt, als ook de kleine roller in een mini-scanner.
Hoop dat je hiermee verder kunt!
Selected response from:

Fraukje van Boheemen
Spain
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4motor van de scan-as, scan-asmotor
Henk Sanderson
3motor van de scan-as of scankop
Fraukje van Boheemen
3 -1(stroomlimiet) axiale motor scangedeelte
freekfluweel
Summary of reference entries provided
scan axis - carriage
Barend van Zadelhoff

  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
(stroomlimiet) axiale motor scangedeelte


Explanation:
of overschrijding stroomlimiet van kantel/tuimelschijfmotor in scangedeelte

het is een FOUTMELDING!

http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/pub...

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Henk Sanderson: het is GEEN axiale motor
16 mins

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
motor van de scan-as of scankop


Explanation:
Wat ik uit de tekst kan afleiden gaat het hier over de motor die het gedeelte aandrijft dat het document scant. Deze wordt aangedreven door een klein motortje. Dit kan zowel de as zijn die je bij bijvoorbeeld een kopieermachine ziet die onder de glasplaat beweegt, als ook de kleine roller in een mini-scanner.
Hoop dat je hiermee verder kunt!


Fraukje van Boheemen
Spain
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
motor van de scan-as, scan-asmotor


Explanation:
Het gaat om een gewone motor (met draaiende rotor) die de scan-as aandrijft. Zie pag 7-21 van de webref


    Reference: http://www-it.desy.de/systems/services/printing/help/Manuals...
Henk Sanderson
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 20




Reference comments


5 hrs
Reference: scan axis - carriage

Reference information:
je ziet heel veel hits in deze vorm, probeer maar:

"carriage (scan axis) motor (assembly)" --> scan axis motor = carriage motor

ik vind geen NL-hits van 'scanas'

C7769-60375 Carriage (scan-axis) motor assembly voor de HP Designjet 500, 510 en 800. Direct uit voorraad leverbaar.

Dit betreft de motor voor de aandrijving van de printhead carriage. De getande riem wordt d.m.v. deze motor aangedreven.

Montage is eenvoudig. Wij leveren hiervoor de digitale handleiding bij uw bestelling.

Dit artikel is ook geleverd met artikelnummer: C7769-60146

Geschikt voor onderstaande printers:

http://www.plotterparts.nl/c7769-60375-carriage-scan-axis-mo...

printerwoordenboek:


Carriage Return
•Wagenterugloop
Een printer begint na dit stuurcommando weer op de eerste positie van een regel te printen. Voor een beeldscherm betekent dit dat de cursor weer voor aan de regel staat.

http://www.computerwoorden.nl/printer--c.htm

carriage motor

aandrijfmotor van de printkopwagen


Storing printkopwagen

• Open de printerklep en verhelp eventuele storingen.
• Controleer of de printkop en inktcartridges correct zijn geplaatst.
(De printkop en inktcartridges zijn juist geplaatst als u ze op hun
plaats hoort vastklikken.)

http://resources.kodak.com/support/pdf/nl/manuals/AiOPrinter...

Van toepassing?

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search