parental controls

Dutch translation: Ouderlijke beveiliging

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:parental controls
Dutch translation:Ouderlijke beveiliging
Entered by: Linda Ferwerda

18:14 Apr 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Computers: Software / MSN
English term or phrase: parental controls
Ik zit even vast.....
Het gaat hier om de parental controls in MSN?
Wie helpt me aan de juiste term?
Linda Ferwerda
Ouderlijk toezicht
Explanation:
Ouderlijk toezicht.
Van Dale:
onder ouderlijk toezicht
under parental control
Selected response from:

Gerard J. van der Weyde
Grading comment
Dank voor je hulp. Ik heb het antwoord inmiddels gevonden, het is Ouderlijke beveiliging in deze context.

Prettig weekend!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1kinderslot
Jan Willem van Dormolen
4Ouderlijk toezicht
Gerard J. van der Weyde


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ouderlijk toezicht


Explanation:
Ouderlijk toezicht.
Van Dale:
onder ouderlijk toezicht
under parental control

Gerard J. van der Weyde
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2
Grading comment
Dank voor je hulp. Ik heb het antwoord inmiddels gevonden, het is Ouderlijke beveiliging in deze context.

Prettig weekend!

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kinderslot


Explanation:
Op tv's en video's heet dit een kinderslot, een voorziening waardoor kinderen niet zonder ouderlijke toestemming het apparaat/de software kunnen gebruiken.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: dit vind ik ook veel beter dan toezicht of zo. Iedereen kent het van de auto voor kleuters, en het is een volstrekt heldere term. Het is juist iewts waardoor je de kinderen op MSN kunt los laten ZONDER er altijd achter te staan meekijken!
21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search